Na modernim automobilima vozače često zbunjuju različite lampice koje se pojave na instrument ploči, no jedna od najnepoznatijih svakako je EPC lampica. Kako piše HAK revija, EPC ne svijetli bez razloga – može značiti manji tehnički problem, ali i ozbiljan kvar koji zahtijeva hitnu reakciju.
EPC, skraćeno od Electronic Power Control, dio je elektroničkog sustava koji nadzire rad brojnih sigurnosnih i upravljačkih funkcija u vozilu. Na starijim automobilima ova lampica uglavnom nije postojala – njezinu je ulogu preuzimala klasična žuta lampica motora. Danas je EPC najčešće prisutna u modelima proizvođača unutar Volkswagen koncerna, uključujući marke poput VW-a, Škode, Audija i SEAT-a.
Izvorno je EPC bio dizajniran za nadzor nad sustavima paljenja i gasa, no kako navodi HAK revija, danas ima znatno širu ulogu. EPC sustav kontrolira i druge elektroničke sustave aktivne sigurnosti, poput elektroničke kontrole stabilnosti (ESC), tempomata i drugih naprednih funkcija koje olakšavaju vožnju i čine je sigurnijom.
Kad se na ploči s instrumentima pojavi žuta EPC lampica, to znači da je elektronika u vozilu prepoznala neispravnost. U nekim slučajevima tada se automatski isključuje tempomat, može prestati raditi kontrola stabilnosti, a vozilo može prijeći u takozvani "limp-home" način rada, pri kojem motor gubi snagu kako bi se spriječilo daljnje oštećenje.
Upozorenje je jasno: i ako se automobil čini ispravnim, ne preporučuje se nastavak vožnje. Kako piše HAK revija, čim se upali EPC lampica, treba zaustaviti vozilo na sigurnom mjestu i što prije potražiti pomoć mehaničara. Ignoriranje ovog upozorenja može dovesti do skupljih kvarova i ugrožavanja sigurnosti na cesti. Za kraj, savjet vozačima: pogledajte korisnički priručnik vašeg automobila kako biste provjerili ima li EPC lampicu i gdje se ona točno nalazi na ploči s instrumentima. Pravodobna reakcija može spriječiti velike neugodnosti.