Mladu radnu snagu iz BiH "usisavaju" europske zemlje

Sve više prekvalificiranih vozača na bh. cestama

storyeditor/2022-12-15/d6907c46fb3f8fd83417476b3abc1aca-1600x1000.jpg
17.12.2022.
u 16:50

Već je poznato da zbog masovnog odlaska bh. stanovništva u inozemstvo BiH nedostaje radnika, piše Večernji list BiH. Među brojnim građanima koji u potrazi za plaćenijim poslom i boljim uvjetima odlaze iz države u značajnom broju nalaze se profesionalni vozači raznih kategorija.

Unosan posao

Kako ovoga kadra nedostaje u cijeloj Europi, sve više stranih kompanija i agencija na bh. tržištu angažira radnu snagu za ovaj posao nudeći jako dobre uvjete. Tako je jedna tvrtka nedavno objavila oglas za vozače za rad u Njemačkoj nudeći uvjete kakve u BiH nitko ni blizu ne može ponuditi. Oni traže vozače kamiona C, CE kategorije, a njemački jezik nije obvezan. Nude plaće do 2400 eura neto, godišnji odmor 24 dana i ugovor na neodređeno vrijeme. I upravo zbog ovakvih uvjeta u sve težoj situaciji je i gradski prijevoz. Predsjednik Skupštine Udruge prometa i veza Gospodarske komore RS-a i direktor Autoprevoza Dejan Mijić kaže da su u ovom sektoru plaće najmanje, zbog čega ljudi i odlaze. - U ovoj borbi mi ne možemo ništa uraditi sami. Očekujemo pomoć Vlade RS-a, odnosno da sudjeluje u dijelu troškova za poreze i doprinose kako bismo svojim radnicima mogli povećati plaće, kao što je slučaj sa sektorom tekstila i kože - kazao je Mijić za Glas Srpske.

Prema njegovim riječima, problem je i što je mladih vozača jako malo, a i oni koji bi htjeli raditi ne mogu zbog zakonskih propisa.

- Oni koji završe školu s 18 godina moraju čekati šest godina da bi mogli voziti autobus jer pri polaganju trebaju imati najmanje 24 godine. Smatram da je to pogrešno i da se treba prilagođavati vremenu, a ne da koristimo propise od prije 50 godina - rekao je Mijić za navedeni medij. Vršitelj dužnosti zamjenika ravnatelja Agencije za sigurnost prometa RS-a Milija Radović kaže za Glas da je posao vozača u javnom prijevozu jako odgovoran te naglašava da postoje neke inicijative u Europskoj uniji da se pomakne starosna granica prema dolje, čemu se suprotstavlja Europski savez za sigurnost prometa.

Brojne autobuse u RS-u voze prekvalificirani vozači, a direktor Edukativnog centra pri Gospodarskoj komori RS-a Dragoslav Mihajlović naglašava da od Zavoda za obrazovanje odraslih imaju odobrenje za provođenje početne i periodične obuke za vozače. - U tekućoj godini uspjeli smo smanjiti fond sati za vozače na 140 u odnosu na nekadašnjih 280. To smanjenje sati podrazumijeva kraće vrijeme trajanja obuke i lakši pristup vozačima do kvalifikacije i poslodavcima do radnika - rekao je Mihajlović.

Umirovljenici

Sve navedeno dovelo je do toga da je sve više umirovljenika danas za upravljačem autobusa, dok nam mladu radnu snagu "usisavaju" europske zemlje.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije