uskoro pred Vijećem ministara

Spor oko Pelješkog mosta ne postoji, bit će gotov do 2022.

10.06.2017.
u 21:15

Dokument u kojem će se naći informacije i zaključci u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta trebao bi se naći na jednoj od narednih sjednica Vijeća ministara.

Europska komisija je u srijedu dodijelila 357 milijuna eura za projekt izgradnje Pelješkog mosta, koji će povezati najjužniji dio Hrvatske zemlje s ostatkom zemlje.

U izgradnji Pelješkog mosta Europska Unija će financijski sudjelovati sa 85 posto ukupne cijene projekta. Sam most godinama je bio predmet spora između Bosne i Hercegovine i Hrvatske, zbog straha bh. strane da će izgradnjom ovog mosta država izgubiti izlaz na otvoreno more, javlja N1. 

Pelješki most bit će visok 55 metara i dug 2,4 kilometra, a imat će četiri prometne trake. Očekuje se da će radovi biti završeni 2022. godine. Iz Hrvatske navode kako će most skratiti putovanje od Dubrovnika do Splita te da će neometana povezanost znatno koristiti turizmu i trgovini. 

Pelješki most je, od samog nastanka ideje o izgradnji, postao predmetom spora između dvije države. Prvobitni prijedlog o visini mosta trebao je ugroziti izlaz Bosne i Hercegovine na otvoreno more u Neumu.

"Ono što Bosna i Hercegovina traži i što joj pripada prema međunarodnom pravu, pravu teritorijalnih međunarodnih pomorskih voda, jeste da se dimenzije mosta moraju definirati na takav način da BiH u svakom trenutku može koristiti svoje teritorijalne vode za onu namjenu koju će sama definirati u danom trenutku", kazao je Denis Zvizdić, predsjedatelj Vijeća ministara BiH u travnju prošle godine.

Spor, izgleda, više ne postoji, a most će se graditi. Prema dokumentu iz 2006. sa sastanka stručnih skupina Hrvatske i Bosne i Hercegovine, prihvaćeni su prijedlozi bh. strane o dimenzijama mosta i plovnog puta. Iste godine, Bosna i Hercegovina prihvatila je Studiju utjecaja na okoliš koju je izradila hrvatska strana, a nakon navoda da je područje na kojem će graditi most trusno.

"Hrvatska strana je bila predložila visinu od 45 metara. Bh. strana je predložila 55 metara i to je prihvaćeno. Plovni put od 180 metara hrvatske strane nije prihvaćen, a prihvaćen je prijedlog bh. strane od 200 metara plovnog puta. U praktičnom smislu, to podrazumijeva da će most imati visinu 56 metara, jer 55 metara je traženo, a 56 metara je stvarna visina. Rasponi između stupova su 280 metara. Dakle, sa stanovišta Ministarstva prometa i veza BiH, tehničkog pristupa, tu više ne postoje prepreke", ocijenio je Igor Pejić, tajnik Ministarstva prometa i veza. 

Najprije treba izvršiti razgraničenje, pa tek graditi most - smatra Ševal Kovačević. Navodi kako je najavljeni iznos za izgradnju premali, te da će Hrvatska pokušati dodatno smanjiti visinu mosta. Za najavljene dimenzije mosta smatra da nisu odgovarajuće. Kako izlaz na otvoreno more ne bude ugrožen, most mora imati dimenzije:

"Glavni raspon 500 metara i plovna visina 60 metara. Odakle Hrvatskoj pravo da ograniči koja će plovila ploviti ispod mosta? Pa će odobriti da ispod mosta prolaze mala plovila poput brodica i jahti, pa poneki kruzer. A s druge strane da zabrani pristup teretnim brodovima i brodovima s ukapljenim plinom".

Kako su za N1 potvrdili iz Ministarstva prometa i veza BiH , dokument u kojem će se naći informacije i zaključci u vezi s izgradnjom Pelješkog mosta trebao bi se naći na jednoj od narednih sjednica Vijeća ministara.

Izglasavanjem ovog dokumenta, Bosna i Hercegovina bi i službeno dala suglasnost za izgradnju Pelješkog mosta.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?