Dan prava potrošača

Prava potrošača u BiH se svakodnevno se krše, najviše žalbi na obračun vode i struje

potrosaci
14.03.2016.
u 14:45

Zaključeno je da se glas potrošača mora glasnije čuti jer su svi građani zapravo potrošači, odnosno potrebno je imati stav potrošača u donošenju određenih odluka

Prava potrošača u Europskoj uniji temeljna su prava i u vrhu su prioriteta, kazao je danas ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Mirko Šarović nakon sjednice Vijeća za zaštitu potrošača održane povodom obilježavanja 15. ožujka, Svjetskog dana prava potrošača.

Kazao je da osim tijela koje su uspostavile institucije u BiH postoje brojna tijela i organizacije koje se bave zaštitom potrošača, zbog čega je na današnjoj svečanoj, kako ju je nazvao Šarović, sjednici razgovarano o prioritetima u ovoj oblasti, javlja Fena. 

Ocijenio je da glas potrošača u BiH mora biti snažniji, dodajući da potrošači trebaju imati priliku da daju svoj stav o svakoj odluci koja se tiče svakog potrošača, među njima su i povećanje poreza, cijene električne energije, akciza za naftu, duhan i bezalkoholna pića.

Pomoćnik ministra i predsjedavajući Vijeća za zaštitu potrošača BiH Dragan Milović naglasio je da se od 2006. godine, kada je donesen Zakon o zaštiti potrošača, u javnosti o ovom pitanju mnogo više govori, a postignuti su i određeni rezultati, ali je preostalo još mnogo posla da bi se prava potrošača podigla na razinu onih u Europskoj uniji.

Pomoćnica ombudsmana za zaštitu potrošača BiH Ljubica Čolović podvukla je da u BiH potrošačku legislativu čini Zakon o zaštiti potrošača, Zakon o hrani, Zakon o općoj sigurnosti proizvoda, Zakon o obligacionim odnosima i drugi pravni akti.

- Pravna legislativa propisala je da potrošač ne može biti uskraćen za prava koja su mu data, njih se čak ne može ni odreći, ali ipak prava potrošača u BiH se svakodnevno krše. To pokazuju brojne žalbe koje zaprima Institucija ombudsmana, pojasnila je Čolović.

Dodala je da se žalbe odnose na sve sektore, a najbrojnije su žalbe u sektoru ekonomskih usluga od općeg interesa i to su one koje podrazumijevaju podmirivanje osnovnih potreba građana poput komunalnih usluga, isporuka energije i vode, poštanske i telekomunikacijske usluge te javni transport.

Iz Udruge "Futura", koja je članica Vijeća za zaštitu potrošača BiH, Marin Bago mišljenja je da je jedan od ključnih problema kada je u pitanju zaštita potrošača zapravo neinformiranost, posebno ističući da je pojam zaštite potrošača uspostavljen kako bi se uspostavio balans u tržišnoj ekonomiji.

Zaključeno je da se glas potrošača mora glasnije čuti jer su svi građani zapravo potrošači, odnosno potrebno je imati stav potrošača u donošenju određenih odluka posebno onih koje se tiču cijene određenih proizvoda.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?