Portal biznisinfo.ba objavio je razloge promjene projekta autoceste kod Tešnja. Ovaj portal objavio je kako slijedi drugo premještanje rijeke Tešanjke, koje će obuhvatiti oko 50 parcela. Riječ je o dionici Putnikovo Brdo - Medakovo, na kojoj radove izvodi sarajevska tvrtka Euro-asfalt. Iz kompanije Euro-asfalt za biznisinfo.ba objašnjeno je kako spomenuti rok od 24 mjeseca počinje teći od datuma uvođenja izvođača radova u posao, što je u ovom slučaju 1. lipnja 2023. godine.
- Dakle, radovi se još uvijek odvijaju u roku koji je predviđen ugovorom. Ovaj rok će također, vjerujemo, biti probijen, a razlozi su (osim navedenog premještanja toka rijeke Tešanjke, na što mi kao izvođači ne možemo utjecati) tri arheološka nalazišta na koja smo naišli tijekom radova i koja su zbog procedura provjere i zaštite na neko vrijeme zaustavila radove na spomenutoj dionici - kazali su. Pri izvođenju radova pronađeno je nekoliko arheoloških nalazišta, i to Putnikovo Brdo (općina Usora), Alibegovci (općina Usora), Tešanjka - Lepenica (općina Tešanj).
Na samom početku trase (Putnikovo Brdo) otkriveno je nekoliko manjih arheoloških nalazišta iz osmanskog i srednjovjekovnog razdoblja, što nije utjecalo na izmjenu projekta jer su pronađene samo manje količine arheološkog materijala. U mjestu Alibegovci (općina Usora) na mjestu kojim je trebala ići trasa autoceste s pripadajućim objektima otkriven je arheološki lokalitet Gračac. Općina Usora, kao i Arheološki zavod BiH, procijenili su vrijednost nalazišta te zahtijevali da se lokalitet sačuva i da se izvrši preprojektiranje trase kako bi arheološki lokalitet bio zaštićen. Da bi se izbjeglo uništenje navedenog arheološkog nalazišta, bilo je potrebno da se položaj trase autoceste djelomično promijeni. Nakon tunela Hrastik na zasjeku koji se nalazi na trasi, također je u manjoj količini pronađen arheološki materijal čija iskopavanja nisu imala utjecaj na sam položaj projektirane autoceste, ali jesu neznatno utjecala na rok dovršetka radova.