No, sve bi trebalo biti završeno u iduća dva ili tri mjeseca. Radnici i strojevi su na terenu, grade pristupnu cestu od Okučana prema mjestu Novi Varoš gdje se nalazi budući granični prijelaz na teritoriju Republike Hrvatske. Radovi se izvode i na izgradnji objekta graničnog prijelaza.
Iz Hrvatskih cesta za Klix.ba su rekli da je druga faza ovog projekta u svojoj završnoj fazi.
"Po završetku radova na izgradnji graničnog prijelaza u svibnju ove godine, a koji radovi su u ingerenciji Ministarstva financija, Hrvatskim cestama je potrebno otprilike 20-30 dana za završetak preostalih radova koji se u ovom trenutku ne mogu izvoditi. Po završetku svih radova, pokreće se upravni postupak u cilju ishođenja uporabne dozvole i puštanja u promet", rečeno je.
Na pitanje može li se o mjesecu srpnju govoriti kao roku o završetku svih radova, iz Hrvatskih cesta su odgovorili potvrdno.
"Svakako se može govoriti o završetku radova i pokretanju upravnih postupaka, međutim rezultate tehničkog pregleda u cilju dobivanja uporabne dozvole i puštanja u promet ne smijemo prejudicirati", naveli su.
Glavni nadzorni inženjer Ernest Ević (Institut IGH) izjavio je da se iduće godine planira završetak i druge dionice brze ceste čime bi kompletan promet s graničnog prijelaza direktno izlazio na naplatne kućice Okučani (RH) i dalje izlazak na hrvatski autoput A3 (Bregana - Zagreb - Slavonski Brod - granica Srbije).
Do tada će se nakon prelaska u Hrvatsku voziti nekoliko kilometara do uključenja na autoput A3.
Glasnogovornica UIO BiH Darijana Maglov kaže da je bh. granični prijelaz u potpunosti završen i da je bio spreman prije pet godina.
"Uprava za indirektno oporezivanje BiH je u svakom trenutku spremna da podrži normalno funkcioniranje graničnog prijelaza. Mi se nadamo da bi što prije mogao biti otvoren kako bi se rasteretio postojeći i kako bi se promet sa starog graničnog prijelaza prebacio na moderniji granični prijelaz odnosno na dosta funkcionalniji sa više traka".
Most na Savi na teritoriji BiH izgrađen je 2022. godine i koštao je oko 40 milijuna KM i posjeduje upotrebnu dozvolu.
A dok ceste i granični prijelaz ne završe u Hrvatskoj, prometni kolaps i višesatna čekanja ostaju stari problem na GP Bosanska Gradiška s obje strane Save, posebno u vrijeme blagdana i godišnjih odmora. Taj problem otežava i život stanovnika ovog grada na sjeveru BiH s obzirom da su kolone vozila kroz gradsku jezgru svakodnevnica.