Naslovnica Vijesti

Znanstvenici razvili test koji otkriva rak u samo 10 minuta

Ono što je posebice zanimljivo jest ideja da se novi test za otkrivanje raka koristi jeftinim i mobilnim dijagnostičkim uređajem kojeg će biti moguće spojiti s mobilnim telefonom
06. prosinca 2018. u 14:53 0 komentara 315 prikaza
Foto: Thinkstock

Australski znanstvenici s University of Queensland razvili su test koji u roku od 10 minuta može otkriti prisutnost stanica raka u bilo kojem dijelu organizma, objavio je stručni časopis Nature Communications.

Stanice raka u kontaktu s vodom formiraju jedinstvenu DNK nanostrukturu, a upravo otkrivanje tih struktura poslužilo je znanstvenicima kao temelj za otkrivanje raka u znatno ranijoj fazi razvoja nego što je to moguće uz pomoć postojećih metoda, piše Pliva zdravlje.

Rano otkrivanje raka pospješuje uspjeh liječenja, a učinkovitost testa je zasad provjerena na više od 200 uzoraka tkiva i krvi uz točnost od 90%. Znanstvenici koji su razvili ovaj test najavili su i početak kliničkih testiranja.

Ono što je posebice zanimljivo jest ideja da se novi test za otkrivanje raka koristi jeftinim i mobilnim dijagnostičkim uređajem kojeg će biti moguće spojiti s mobilnim telefonom, dodaju istraživači.

Napišite prvi komentar!