Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Završena izgradnja četiri granična prijelaza, evo koji ispunjavaju sve uvjete

04. kolovoza 2019. u 16:15 0 komentara 397 prikaza

Uprava za neizravno oporezivanje (UNO) BiH predvidjela je u planu za 2017.-2019. godinu izgradnju nekoliko graničnih prijelaza, ukoliko bi kroz svoje proračune u tom razdoblju dobila potrebna sredstva za ta kapitalna ulaganja.

Kako je Feni potvrđeno iz te uprave, u navedenom razdoblju završena je izgradnja graničnih prijelaza Ivanica i Gradiška, te zračnih luka Tuzla i Mostar. Za izgradnju GP Ivanica utrošeno je 2.000.000 KM, za izgradnju GP Gradiška - 24.000.000 KM, za zračnu luku u Tuzli utrošeno je 2.000.000 KM a za Zračnu luku Mostar - 1.800.000 KM.

Za izgradnju graničnih prijelaza Bratunac, Svilaj i Vardište u tijeku je natječajna procedura. Za izgradnju GP Bratunac potrebno je 14.500.000 KM i od tog iznosa nedostaje 7.000.000 KM. Za izgradnju GP Svilaj potrebno je 20.000.000 KM a nedostaje 7.000.000 KM. Za izgradnju GP Vardište neophodno je 940.000 KM.

Za izgradnju graničnih prijelaza Doljani i Osoje potrebno je po 4.200.000 KM. Sredstva za ova dva granična prijelaza nisu osigurana u 2019. godini, te je ponovno upućen zahtjev za 2020. godinu, rečeno je Feni iz UNO BiH.

Bosna i Hercegovini sa susjednim zemljama ima 86 graničnih prijelaza.

Međunarodni granični prijelazi za cestovni promet putnika i roba, koji podliježu inspekcijskim kontrolama između BiH i Republike Hrvatske su: Gradiška - Stara Gradiška i Bijača - Nova Sela.

Granični prijelaz Bijača ispunjava sve uvjete propisane Pravilnikom o standardima i uvjetima izgrađenosti i opremljenosti graničnih prijelaza. Završena je izgradnja novog Graničnog prijelaza Gradiška, a postojeća lokacija ne zadovoljava uvjete iz Pravilnika, kažu u Upravi za neizravno oporezivanje BiH.

Granični prijelazi između BiH i R Hrvatske za međunarodni cestovni promet putnika i roba, te za promet voća i povrća koje shodno zakonodavstvu ugovorenih strana podliježe kontroli usklađenosti s tržišnim standardima i utvrđivanju zdravstvene ispravnosti prilikom prevoza preko zajedničke državne granice su: Orašje - Županja, Izačić - Ličko Petrovo Selo, Gorica - Vinjani Donji i Ivanica - Gornji Brgat. Navedeni granični prijelazi ispunjavaju uvjete iz navednog Pravilnika.

Ostali granični prijelazi za međunarodni promet putnika i roba su: Brčko - Gunja, Šamac- Slavonski Šamac, Brod - Slavonski Brod, Gradina - Jasenovac, Velika Kladuša - Maljevac, Strmica - Strmica, Kamensko - Kamensko, Osoje - Vinjani Gornji, Neum I - Klek i Neum II - Zaton Doli.

Granični prijelazi: Šamac, Gradina, Velika Kladuša, Kamensko, Neum I i Neum II ispunjavaju uvjete iz Pravilnika dok granični prelaz; Brčko, Brod, Strmica, Osoje ne ispunjavaju uvjete iz Pravilnika.

Granični prijelazi za željeznički promet su: Brčko - Drenovci, Šamac - Slavonski Šamac, Dobrljin - Volinja, Martin Brod - Ličko Dugo Polje i Čapljina - Metković. Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu dužan je da osigurati operater. Uvjeti nisu osigurani u skladu s važećim Pravilnikom.

Granični prijelazi za međunarodni cestovni promet putnika su: Kostajnica - Hrvatska Kostajnica,  Novi Grad - Dvor, Ripač - Užljebić, Prisika - Aržano, Orahovlje - Orah, Crveni Grm - Mali Prolog, Zvirići - Prud, Doljani - Metković i Trebimlja - Čepikuće.

Međunarodni granični prijelazi Kostajnica i Novi Grad ispunjavaju minimalne uvjete za rad, dok ostali granični prijelazi nemaju ni minimum uvjeta propisanim Pravilnikom.

Stalni granični prijelazi za pogranični promet su: Donji Svilaj - Svilaj, Kozarska Dubica - Hrvatska Dubica, Plazikur - Gejkovac,  Zagrad - Pašin Potok, Hadžin Potok - Bogovolja, Tržačka raštela - Kordunski  Ljeskovac, Kaldrma - Lička Kaldrma, Vaganj - Bili Brig, Vinica Aržano - Pazar, Subašići - Dvorine, Vir - Cera, Čitluk - Jovića Most, Drinovci - Sebišina, Drinovačko Brdo - Slivno, Prolog - Podprolog, Gabela - Gabela Polje I, Unka - Unka, Radež - Vukov Klanac, Duži - Imotica i Orahov Do - Slano.  

Infrastruktura na graničnim prijelazima za pogranični promet ne ispunjava uvjete iz Pravilnika, neriješeni imovinsko - pravni odnosi, neosiguranost napajanja električnom energijom, loša prometna infrastruktura. Smještaj zaposlenika je u kontejnerima koji su u lošem stanju i neuvjetni su. Nedostatak zaštitne ograde, kontrolnih rampi otežava rad zaposlenih.

Granični prijelazi između BiH i Republike Crne Gore za međunarodni cestovni, robni i putnički promet su: Metaljka - Metaljka, Hum - Šćepan Polje, Deleuša - Vraćenovići, Klobuk - Ilino Brdo i Zupci - Sitnica.

Granični prijelazi Klobuk i Zupci ispunjavaju uvjete iz navednog Pravilnika, ostali granični prijelazi nemaju ni minimum predviđenim Pravilnikom.

Granični prijelaz za putnički promet je Vitina - Šula, i on ne ispunjava uvjete predviđene Pravilnikom.

Stalni granični prijelazi za pogranični promet su: Meštrevac -Meštrevac, Biteljica - Biteljica, Krstac - Krstac i Aranđelovo - Nudo. Navedeni granični prijelazi ne ispunjavaju uvjete predviđene Pravilnikom.

Granični prijelazi između BiH i Republike Srbije za međunarodni cestovni promet su: Rača - Sremska Rača, Popovi - Badovinci, Karakaj - Mali Zvornik, Vardište - Kotroman, Uvac - Uvac i Ustibar - Vaganj.

Granični prijelazi Rača i Karakaj ispunjavaju uvjete predviđene Pravilnikom, dok ostali granični prijelazi ne ispunjavaju ni minimum uvjeta predviđene Pravilnikom.

Granični prijelazi za međunarodni željeznički promet su: Bijeljina - Sremska Rača, Zvornik - Brasina i Štrpci - Priboj. Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu dužan je osigurati operater. Uvjeti nisu osigurani u skladu sa važećim Pravilnikom, kažu u UNO BiH.

Granični prijelazi za putnički promet su: Šepak - Trbušnica, Bratunac - Ljubovija i Skelani - Bajna Bašta. Na ovim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uvjete predviđene Pravilnikom.

Granični prijelazi za pogranični promet su: Donje Crnjelovo - Jamena (skelski), Zvornik (Stari most) - Mali Zvornik, Petriča - Crvica skelski) i Mokronozi - Priboj. Na ovim graničnim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uslove predviđene Pravilnikom.

Kada su u pitanju prijelazi koji ne zadovoljavaju uvjete propisane Pravilnikom o standardima i uvjetima izgrađenosti i opremljenosti graničnih prijelaza u BiH, UNO u skladu sa odobrenim sredstvima kroz rekonstrukciju, investicijska i tekuća održavanja vrši poboljšavanje uvjeta na graničnim prelazima. Nažalost, ta sredstva nisu dovoljna da bi se uvjeti na svim graničnim prijelazima mogli brzo poboljšati, kazali su iz UNO BiH.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.