Ombudsman za ljudska prava u BiH

Žale se zbog povreda ljudskih prava, nepravilnosti prilikom natječaja, na sudove, upravu...

26.09.2017.
u 19:00

Ombudsman za ljudska prava u BiH u prošloj je godini registrirao 11.981 obraćanje građana, dok je taj broj u ovoj godini nešto veći. U ovoj godini zabilježene su 2264 pisane žalbe, dok je u vezi s pravom na rad i radnim odnosima primljeno 236 žalbi.

Povrede prava

Od ukupnog broja žalbi zaprimljenih u Instituciji ombudsmana BiH u 2016., najviše ih se odnosi upravo na povredu građanskih i političkih prava - ukupno 1718 ili 57,7%. Od toga, najveći broj žalbi odnosi se na sudove - 569, upravu - 358 i pristup informacijama - 291. U Odjelu za ekonomska, socijalna i kulturna prava tijekom prošle godine registrirano je 738 žalbi koje su se odnosile na kršenja ekonomskih te prava iz područja socijalne i kulturne zaštite. Zaprimljeno je i 328 žalbi zbog povreda prava iz radnog odnosa. Ako ovaj broj usporedimo s brojem žalbi iz 2015. - 2966, evidentno je kako se broj obraćanja povećao za 13,89%. Iz ove institucije kazali su nam da se vrlo često susreću sa žalbama u oblasti radnog prava, a koje se razmatraju u okviru dvaju odjela, i to Odjela za ekonomska, socijalna i kulturna prava i Odjela za eliminaciju svih oblika diskriminacije.

Najčešći razlozi

Najčešći razlozi obraćanja građana ombudsmanima su nepravilnosti prilikom provođenja natječajnih postupaka, neprijavljivanje radnika na zavode za MIO, uključujući i neuplaćivanje doprinosa za mirovinsko, socijalno, zdravstveno osiguranje i osiguranje za slučaj nezaposlenosti. Kada je riječ o osobama koje su u radnom odnosu, njihove žalbe se najčešće odnose na premještaj na drugo radno mjesto, uz što podnositelji nerijetko tvrde i da su izloženi mobbingu na radnom mjestu. Iz ove institucije su nam kazali i kako se obraćaju zbog uskraćivanja prava na godišnje odmore, nepravilnosti u vezi s radnim vremenom i sl. Profil građana koji se obraćaju Instituciji ombudsmana je različit i za zaštitu svojih prava, kako iz radnih odnosa tako i za zaštitu od diskriminacije, obraćaju se i niže kvalificirani radnici, kao i visokopozicionirani državni djelatnici. Žalbe u Instituciji ombudsmana registriraju se na temelju pisanoga obraćanja, dok se usmeni kontakti evidentiraju u bazi podataka kao takvi te tom prigodom pravnici Institucije ombudsmana ocjenjuju ima li dovoljno temelja kako bi se stranke uputile podnijeti pisanu žalbu ili se usmjerile prema nadležnom tijelu.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije