Izvješće ombudsmana

Za pola godine zaštitu tražila 253 korisnika kredita u FBiH

18.12.2015.
u 07:00

Zaštitu su tražila i 53 jamca, 5 sudužnika te 12 korisnika neke od usluga financijske institucije koji nisu u kreditnom odnosu

Vlada Federacije BiH prihvatila je izvješće o radu Samostalnog odjela ombudsmana za bankarski sustav za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2015. godine i uputila ga Parlamentu Federacije BiH u daljnju proceduru, piše Večernji list BiH.

Bolja informiranost

"U ovom razdoblju ombudsman je zaprimio 339 prigovora/zahtjeva i upita, od čega 94 pojedinačna zahtjeva istovjetne sadržine korisnika kredita u švicarskim francima (CHF). U odnosu na razdoblje travanj - prosinac 2014. , kada ih je bilo 200, evidentno je da je broj prigovora i obraćanja ombudsmanu povećan. Razlog povećanju je bolja informiranost korisnika i jamaca o oblicima zaštite njihovih prava, kao i o izvansudskoj zaštiti", navodi se u priopćenju s 34. sjednice Vlade Federacije BiH. Između ostalog, navodi se da su se po strukturi podnositelja prigovora/zahtjeva obratila 253 korisnika kredita, 53 jamca, pet sudužnika, te 12 korisnika neke od usluga financijske institucije koji nisu u kreditnom odnosu.

Od ukupnog broja predmeta, na banke se odnosilo 278, na mikrokreditne organizacije 41, na leasing društva četiri, na ostale institucije s upitima i zahtjevima šest, a deset na pravne osobe koje su upućene na nadležno postupanje pravnom sektoru Agencije za bankarstvo.

"Najveći broj prigovora/zahtjeva se odnosio na rad i postupanje Hypo Alpe-Adria Bank d.d. (120), zatim Raiffeisen Bank BH d.d. (37) i UniCredit Bank d. d. (33). Kod mikrokreditnih organizacija, najveći broj prigovora/zahtjeva odnosio se na rad i postupanje mikrokreditnih fondova "Eki" (10), "Partner" (6) i "Sunrise" (5)", navodi se.

80 neosnovanih zahtjeva

Već smo spomenuli da je u 2014. ombudsman zaprimio 200 prigovora/zahtjeva i obavijesti u vezi s poslovanjem financijskih institucija, od čega je do kraja prošle godine okončano 145 predmeta i ostalo u tijeku, odnosno postupku rješavanja u raznim fazama. Kad je riječ o okončanim postupcima, u prošloj godini bila su 24 osnovana prigovora koji su riješeni, 8 pozitivno riješenih (po preporuci ombudsmana upućene financijskim institucijama), 80 neosnovanih (ugovorni odnos, ne nadležnost-prigovor treba istaknuti prema drugoj instituciji, sudski postupak okončan pravosnažnom odlukom i sl.), 29 za nadležno postupanje (klijent se nije obratio financijskoj instituciji) i 4 prijedloga za posredovanje (bez suglasnosti obje strane).

Četrnaest zahtjeva za oslobađanje od obveze jamstva je s preporukom ombudsmana upućeno nadležnom odjelu Agencije za bankarstvo na konačno odlučivanje i donošenje rješenja po zahtjevu. Prigovori u prošloj godini u 166 slučajeva odnosili su se na banke, u 30 slučajeva na mikrokreditne organizacije i u četiri slučaja na leasing društva. Najčešći prigovori/zahtjevi u 2014. su se odnosili na promjenljivu kamatna stopa, ne obavještavanje ili neadekvatno obavještavanje korisnika o promjenama uvjeta, naknade (opomene, prijevremeno zatvaranje kredita i sl.) te prigovori/ zahtjevi jamaca i sudužnika.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?