Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Usporena izgradnja dionica autoputa na Koridoru Vc

24. svibnja 2018. u 16:17 0 komentara 337 prikaza

Fijasko na sjednici Upravnog odbora Uprave za neizravno oporezivanje BiH na kojoj nije postignut dogovor o raspodjeli novca od trošarina na gorivo, doprinijet će dodatnom usporavanju izgradnje dionica autoputa na Koridoru Vc.

Kazao je to u razgovoru za Radiosarajevo.ba direktor Javnog poduzeća „Autoceste FBiH“ Adnan Terzić, koji istče kako je očito da je i ova raspodjela prihoda postala političko pitanje.

"Ne očekujem da će se to tako brzo riješiti. Što se nas tiče mi sredstva od cestarine na osnovu Zakona o trošarinama ne koristimo za operativno poslovanje poduzeća i mi s tim nemamo nikakav problem, ona stoje na računu. Ali s druge strane ideja povećanja cestarine je bila da se pojača proces izgradnje Koridora Vc. Čuvanje tih sredstava na računu sigurno ne doprinosi ubrzanju tog procesa. S obzirom da smo jako blizu izbora i da se sve može pretvoriti u političku priču to neće biti brzo.“, kazao je Terzić.

Ističe da su nakon potpisavanja sporazuma o kreditima, u tijeku procesi ratifikacije sporazuma da bi krediti bili efektivni.

„Mi za većinu tih projekata već radimo proces nabavke jer su nam banke to dozvolile i kada završimo to, da bi mogli dodijeliti ugovore i početi s radovima ta sredstva moraju biti efektivna. Pošto je očito da će trebati mjeseci, a s obzirom da naš Zakon o dugu i procedure podrazumijevaju dva kruga ratifikacije u Državnom, pa i u Federalnom parlamentu, ova sredstva od trošarina koja su na računu UNO mi možemo koristiti za predfinanciranje projekata, što znači da možemo potpisati ugovor, možemo dati predujam i kada bude to ratificirano, a sredstva efektivna, onda to što smo uložili vraćamo na svoj račun. Ali to je sada nemoguće napraviti, sada moramo čekati ili da se riješi to političko pitanje ili da se krediti ratificiraju“, naglasio je Terzić.

Na upit što će biti s već ugovorenim dionicama odgovorio je: 

„Što se tiče dionice Buna – Počitelj, ugovor s EBRD-om je ratificiran, jer je to ugovor iz 2015. On nije bio efektivan dok se nije usvojio Zakon o trošarinama. Mi smo proveli proceduru ispunili sve uvjete za efektivnost kredita“, rekao je on.

Naglasio je da se provodi natječajna procedure za dionicu Počitelj – Zvirovići, te projekt lot 3 kod Zenice.

„Imamo i projekt od 50 miliona eura a to je tunel Zenica, kojeg finansira EIB. Sporazum ide u ratfikaciju a mi čekamo pretkvalifikacije kako bismo dali finacijsku ponudu i tu bi trebalo sredstava za početak radova za avans i sl. Nakon toga imamo dionicu Ponirak – Vranduk koju financira OFID u iznosu od 49 milijuna eura. Tu smo u procesu evaluacije, i tu će trebati predfinciranje. Nakon toga dolazi dionica od Vranduka do Nemile koju financira Kuvajtski fond s 36 milijuna eura“, kazao je Terzić.

Spomenuo je i dionicu od Bune do Tunela Kvanja, za koju je potpisan sporazum i sredstva od EIB-a za 100 milijuna eura.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.