Iz Federalnog ministarstva okoliša i turizma ističu da su se turisti u FBiH u 2025. u prosjeku zadržavali dva dana, a upravo je produljenje boravka jedan od ključnih detalja na kojima se strateški radi po pitanju jačanja turističke sezone.
- Federacija BiH raspolaže bogatim prirodnim, kulturno-povijesnim i gastronomskim potencijalima, kao i raznolikim geografskim karakteristikama koje omogućavaju razvoj svih vrsta turizma. Ovi resursi čine čvrstu osnovu za kreiranje kvalitetne, raznovrsne i konkurentne turističke ponude koja može motivirati turiste da produlje svoj boravak - naglasili su u izjavi za Fenu iz Federalnog ministarstva okoliša i turizma. Za razvoj tog sektora Ministarstvo daje značajan doprinos kroz javne pozive za odabir i sufinanciranje projekata u oblasti turizma.
- Ove je godine za tu namjenu izdvojena su četiri milijuna KM i jedan od važnih kriterija za određene programe na našem javnom pozivu bio je i kako turiste zadržati što dulje na destinacijama - kažu iz Ministarstva i dodaju kako su se u tom kontekstu tražili učinkoviti projekti koji pomažu u produljenju sezone, odnosno borbi protiv "sezonalnosti". No problem "sezonalnosti" nije jedini koji tišti turističku sezonu u Federaciji BiH. Jedan od velikih problema pri kreiranju bilo kakvih analiza, procjena i strategija jest prikupljanje točnih brojki o turistima. Iz Ministarstva ističu da koriste podatke Federalnog zavoda za statistiku te da, uz to, šest županijskih turističkih zajednica koristi aplikaciju prijava.ba putem koje pružatelji smještajnih usluga prijavljuju dolaske i noćenja turista.
- Ministarstvo, u suradnji s EU-om i Saveznim ministarstvom za ekonomsku suradnju i razvoj Njemačke (BMZ), kroz Inicijativu za razvoj privatnog sektora u BiH, koju provodi GIZ, radi na digitalnoj transformaciji turističkog sektora i uvođenju aplikacije prijava.ba u preostale četiri županije - naglašavaju.