objašnjenje iz BHDCA

Prava putnika u zrakoplovnom prometu BiH: Kada imate pravo na odštetu

putnik
29.09.2023.
u 07:08

Ako putujete zrakoplovom sigurno će vas zanimati koju su sve  prava putnika u zrakoplovnom prometu. U Direkciji za civilno zrakoplovstvo Bosne i Hercegovine (BHDCA) su objasnili koja su to prava u BiH.

Prava putnika u BiH u zrakoplovnom prometu su definirana Zakonom o obligacijskim odnosima u civilnom zrakoplovstvu, a odnose se na one koji putuju avionom koji polijeće sa zračne luke na teritoriju Bosne i Hercegovine ili u nekoj trećoj državi ka zračnoj luci na teritoriju Bosne i Hercegovine, osim ako su pogodnosti ili nadoknada i ako je pomoć dobivena u toj trećoj državi, pod uvjetom da je zračni operator (aviokompanija) za dani let zračni operator države potpisnice multilateralnog sporazuma o uspostavljanju zajedničke europske zrakoplovne oblasti (sve države Europske unije te Albanija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Srbija i Kosovo), piše Klix.ba.

Pravo na odštetu postoji u slučaju:

- Oštećenja prtljage;

- Dužeg kašnjenja leta;

- Otkazanog leta;

- Uskraćenog ukrcaja;

- Premještaja u niži razred;

- Povrede prava putnika - osoba s invaliditetom ili osoba smanjene pokretljivosti.


U BHDCA su rekli da se putnik u slučaju povrede prava može njima obratiti kao nadležnom organu. Nakon što se žalba podnese, BHDCA analizira žalbu. Ako se zaključi da je žalba osnovana, traži od operatora ili njegovog odgovorne osobe da postupi u skladu sa žalbom.

Ako operator ili njegovo odgovorna osoba dostavi odgovor kojim se žalba pobija, BHDCA preispituje odgovor na žalbu. Ako postoji potreba, inspektor BHDCA utvrđuje činjenično stanje i/ili provodi inspekcijski nadzor. U slučaju da to nije moguće iz različitih naloga, upućuje putnika da podnese tužbu protiv operatora ili njegovog odgovornog lica.

Osim prava na odštetu, osobe s invaliditetom i osobe sa smanjenom pokretljivošću imaju pravo na pomoć na zračnoj luci i pravo na pomoć aviokompanija.

Osoba s invaliditetom i osoba sa smanjenom pokretljivošću može aviokompaniji ili zračnoj luci podnijeti prigovor ako smatra da su postupili protivno zakonu. Ako operator - aviokompanija ili njegov predstavnik ili zračna luka ne postupe po prigovoru, moguće je uložiti žalbu BHDCA-u.

U slučaju da je za postupanje po žalbi nadležan organ druge države, BHDCA je dužan žalbu proslijediti organu te države na postupanje. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?