Naslovnica Vijesti

Potpisani ugovori o izgradnji dionice Počitelj - Bijača

Predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 je 30 mjeseci
20. lipnja 2019. u 14:02 0 komentara 184 prikaza

Dva ugovora o izgradnji dionice Počitelj – Bijača, poddionica Počitelj – Zvirovići, uključujući i gotovo kilometar dugački most, potpisana su danas u Mostaru, a njihova vrijednost je oko 100 milijuna eura.

Ugovore su uime investitora potpisali direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, a uime izvođača za LOT 1 Janming Liu, predstavnik kineske korporacije (China State Construction Engineering Corporation Ltd) te Jang Bo, uime konzorcijuma izvođača radova iz Azerbejdžana i Kine za LOT 2 (AzVirt L.L.C, Sinohydro Corporation Ltd. i PowerChina RoadBridge Group Co. Ltd.), kao i federalni ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić u svojstvu svjedoka.

Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić poručio je kako je posao potrebno započeti što prije te završiti ga u zadatom roku od 30 mjeseci.

- Na ovoj dionici imamo most Počitelj koji je najreprezentativniji u smislu izgleda, veličine i same konstrukcije na cijelom koridoru, isključujući tunel Prenj, i nadam se da ćemo s izvođačima uspostaviti dinamiku koja će podrazumijevati hitan ulazak u posao - kazao je Terzić.

Ocijenio je kako je projekt izuzetan bitan za ovu sredinu, kao i za Autoceste FBiH te da bi trebao rasteretiti postojeći promet, ali i poboljšati naplatu cestarine.

- Za Autoceste FBiH projekt je jako bitan zbog toga što ćemo uspjeti dobar dio prometa koji sada ide magistralnom cestom prema Hrvatskoj prebaciti na dosad završenih pet kilometara i time osigurati izdašniju naplatu cestarine, ali i omogućiti građanima, a pogotovo transportnim tvrtkama, da imaju brži i učinkovitiji pristup granici, te luci Ploče i dalje - kazao je Terzić.

Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić izrazio je zadovoljstvo što se priča o ova dva LOT-a uspješno privela kraju te što će se realizacijom tih projekata probuditi južni dio FBiH.

- S ova dva današnja LOT-a i s ovim što je uprava Autocesta uradila u posljednje vrijeme imamo preko 35 kilometara na koridoru 5C na kojima se trenutačno izvode radovi. Intenzivno se rade i poslovi oko financijskog angažmana od Ovčara pa sve do Mostara jug i mislim da je to jedan velik i zahtjevan projekt. Nadam se da će se i to vrlo brzo uspješno završiti i na taj način bi spojili Mostar sa Sarajevom i dalje - poručio je Lasić.

Predstavnik izvođača radova za LOT1 Xiao Hua poručio je kako će pretežno mobilizirati domaće radnike kako bi dali svoj skromni doprinos ekonomiji BiH te obećao kako će organizirati izgradnju na način koji će ispuniti očekivanja vlade i građana BiH.

- Želimo da ovaj projekt posluži kao jedna velika mogućnost da ojačamo odnose s građanima BiH. Također, želimo biti oni koji će uraditi i jedan drugi most- most prijateljstva između naše dvije zemlje - poručio je Hua.

Predstavnik izvođača radova za LOT2 Yang Fan dodao je kako će projekt izgradnje mosta u Počitelju biti implementiran na dobar i kvalitetan način, u skladu s domaćim i europskim standardima, te uz korištenje lokalnih resursa u najvećoj mogućoj mjeri.

Inače, vrijednost ugovora za izgradnju LOT-a 1 (petlja Počitelj - početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj - petlja Zvirovići) iznosi 56.522,840,50 eura bez PDV-a, dok je vrijednost ugovora za izgradnju LOT-a 2 (Most Počitelj) iznosi 28.114.889,53 eura, također bez PDV-a.

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići, koja je duga 11,75 kilometara, financira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicionom bankom (EIB), a najznačajniji objekt na poddionici je most Počitelj, ukupne dužine 945 i maksimalne visine 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve.

Osim mosta, na poddionici će se graditi i petlja s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalnog puta Buna – Domanovići i magistralnog puta M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.

Predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 je 30 mjeseci.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.