Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Otkrivamo tko su novi čelni ljudi javnih poduzeća u Mostaru koje očekuju velika pospremanja

24. listopada 2021. u 15:48 0 komentara 11360 prikaza
Pogledajte galeriju 1/5

Počelo se s izborom novih čelnih ljudi javnih gradskih poduzeća u Mostaru nakon što je nova administracija provela prethodne poslove, raspisala natječaje te dobila izvješća o tim poduzećima. Od novih ljudi očekuje se nastavak prilično živahnog tempa koji je nametnula nova administracija, a upravo će rezultati u ovim gradskim poduzećima biti i važan dio ukupne slike novih vlasti. Jedanaest je javnih poduzeća u vlasništvu Grada. To su Međunarodna zračna luka Mostar, zatim Tržnice-pijace, Komos, Mostar bus, Komunalno, Vodovod, Uborak, Deponija, Mosport, Mostar parking i Parkovi. Dva su od tih javnih poduzeća otišla u stečaj - Komos i Uborak. Kako se doznaje, već je najmanje jedan nadzorni odbor potvrdio imenovanje ravnatelja Mostar parkinga, koji će biti i najmlađi u cijelom menadžmentu.

Poskupljenja

To je Ivan Barbarić, a on dolazi iz kompanije Eronet, gdje je dugi niz godina radio u tržišnom dijelu tvrtke. On će vjerojatno biti i najčešće spominjana osoba u predstojećem razdoblju nakon što se započne s plaćanjem parkiranja u gradu. Barbarić na čelnoj poziciji nasljeđuje Darka Knezovića, koji je dugi niz godina kao v. d. doslovno održavao u životu ovo javno poduzeće koje nije imalo temelja za rad. Naime, zbog toga što se nisu mogle naplaćivati kazne, odnosno Gradsko vijeće nije moglo donijeti potrebne odluke, to javno poduzeće nije moglo početi s radom. U posljednjih desetak godina to je poduzeće samo proizvodilo gubitke jer nije moglo raditi, a sada se očekuje kako će biti jedno od onih koja će donositi ozbiljan novac gradskome proračunu. Kako se doznaje, u funkciji su naplatni uređaji, a s početkom rada parkiranje će se moći platiti i online, dok će se moći kupiti i mjesečne karte. Umjesto jednoga od najdugovječnijih direktora Mostarskoga vodovoda Mile Puljića, na čelo te kompanije dolazi Anton Vidačak. Riječ je o jednom od najiskusnijih menadžera koji se okušao u brojnim privatnim kompanijama - od Petrola do Ataca, a obavljao je i poslove stečajnoga upravitelja. Vodovod Mostar jedno je od najvažnijih javnih poduzeća u gradu koje, zbog poslijeratnoga nasljeđa, ima brojne probleme jer je funkcioniralo i odvojeno. Veliki problem je dotrajali sustav opskrbe te potrošnja koja se sada ne može naplatiti, očito zbog gubitaka na cjevovodima, ali i velikog broja ilegalnih priključaka. Pred ovim javnim poduzećem su i veliki poslovi koji se tiču izgradnje sustava kanalizacije koji u dobrom dijelu mostarskih prigradskih naselja još uvijek ima neriješenih problema. To je pitanje usko povezano i sa sustavom rada mostarskoga kolektora. Nova uprava, očekuje se, morat će zbog troškova koji se očekuju u sustavu pročišćavanja otpadnih i oborinskih voda donijeti i krajnje nepopularne odluke o poskupljenju vode kako bi cijeli sustav bio održiv. Ranije se špekuliralo o povećanju cijene vode od čak 40 posto.

Promjena poslovanja

Na čelo mostarskoga komunalnog poduzeća Parkovi treba doći sveučilišni profesor dr. sc. Miroslav Grubišić s Fakulteta strojarstva, računarstva i elektrotehnike na kojemu drži niz kolegija, od održavanja cestovnih vozila, mehatroničkih sustava, do mjernih uređaja i senzora te računalne simulacije. Ovo javno poduzeće jedno je od rijetkih koje se, nakon što je s Draganom Krtalićem na čelu prošlo fazu stečaja, uspjelo izvući i funkcionirati. Parkovi u Mostaru posjeduju značajne površine koje održavaju, a kao i druga javna poduzeća, opterećeni su viškom broja zaposlenoga administrativnoga osoblja. Na čelu Mostar busa, kako se doznaje, ostaje Damir Marić. Riječ je o javnom poduzeću čiji će se potencijal dodatno proširiti nakon što započne naplata parkiranja i očekivanja da veći broj stanovnika počne koristiti javni gradski prijevoz. Na čelu Zračne luke Mostar, kojoj je Zračna luka Zagreb također 12-postotni suvlasnik, također ostaje Ivan Ljubić. Od njega se očekuje dramatičan zaokret s brojem letova i brojem putnika. Očekuje se da će ravnateljem Javnog poduzeća Deponija, umjesto Abdurahmana Bećirovića, biti imenovan Mirhad Grebović, diplomirani inženjer građevine. Kako doznajemo, unutar vladajuće većine, koju čine HDZ BiH i SDA, u Gradskome vijeću dogovoreno je i da na čelu poduzeća Komunalno i dalje ostane Esad Pobrić. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.