Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Ne jedete batat? Sedam načina na koji nam poboljšava zdravlje

03. lipnja 2020. u 08:06 0 komentara 315 prikaza

Osim što su fina zamjena za obični krumpir, batati su odličan izvor vitamina C, djeluju protuupalno, mogu pomoći u regulaciji krvnog tlaka, a pomažu i kod gubitka kilograma, piše 24 sata.

Dobar su izvor vitamina C i A

Već 230 grama slatkog krumpira osigurava gotovo polovinu vaših dnevnih potreba za vitaminom C te čak 400% vašeg preporučenog dnevnog unosa vitamina A. Oba vitamina su ključna za potporu imunološkom sustavu, što je posebno važno tijekom sezone prehlade i gripe. Vitamin A je također ključan za održavanje zdrave kože, vida i funkcioniranje organa.

Sadrže i puno drugih hranjivih sastojaka

Porcija batata daje nam trećinu dnevne potrebe za manganom, mineralom koji pomaže u proizvodnji kolagena i potpomaže zdravlje kože i kostiju. Također ćete dobiti između 15 i 30% nekoliko vitamina i minerala koji podržavaju energiju, uključujući kalij.

 

Snažan antioksidant

Vitamini A i C djeluju i kao antioksidanti koji štite stanice od starenja i bolesti. Za još više antioksidanata odaberite ljubičasti slatki krumpir. Pigment koji im daje tu prekrasnu nijansu ima posebno snažna antioksidacijska svojstva.

 

Djeluju protuupalno

Već dugo znamo da upale koje ne kontroliramo povećavaju rizik od gotovo svake kronične bolesti, uključujući pretilost, dijabetes tipa 2, srčane bolesti i rak. Pokazalo se da prirodni protuupalni spojevi u slatkom krumpiru smanjuju upalu na staničnoj razini. Istraživanja provedena na životinjama pokazala su smanjenu upalu u moždanom i živčanom tkivu nakon konzumiranja ljubičastog ekstrakta slatkog krumpira.

 

Ne uzrokuju povećanje šećera u krvi

Neki smatraju da u slatkom krumpiru ima previše škroba, ali zbog visokog udjela vlakana u njima škrob sporo sagorijeva, što znači da neće povećati razinu šećera u krvi i inzulina. Oko 230 grama pečenog slatkog krumpira pruža oko 6 grama vlakana, što je više od četvrtine dnevnog preporučenog minimuma.

 

Slatki krumpir pomaže u regulaciji krvnog tlaka

Oko 230 grama slatkog krumpira pečenog s korom daje nam 950 mg kalija. To je više nego dvostruko više nego što dobijemo iz banane. Kalij u osnovi izbacuje višak natrija i tekućine iz tijela, što snižava krvni tlak i smanjuje pritisak na srce. Kalij također pomaže u regulaciji srčanog ritma i kontrakcija mišića. 

 

Mogu pomoći u mršavljenju

Oko 12% škroba u slatkom krumpiru je otporan škrob, tvar nalik na vlakna koju tijelo ne može probaviti. Jedno je istraživanje pokazalo da je zamjena samo 5,4% ukupnog unosa ugljikohidrata otpornim škrobom rezultirala u 20 do 30% većem sagorijevanju masti nakon obroka. Otporni škrob također tjera tijelo da proizvodi više hormona koji izazivaju sitosti.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.