Prema rezultatima istraživanja

Koliko odraslih u BiH koristi društvene mreže? Odgovori bi vas mogli iznenaditi...

Facebook i Instagram
Yui Mok/PA Images/PIXSELL
21.12.2025.
u 09:40

Gotovo 80 posto odraslog stanovništva u Bosni i Hercegovini koristi društvene mreže, što pokazuje da su one duboko integrirane u digitalni život građana.

Isti podaci pokazuju kako su najdominantnije društvene mreže među stanovništvom BiH Facebook i Instagram. Uz njih, jako su zastupljene i značajne i ostale društvene mreže, pogotovo Reddit i LinkedIn. Kada je riječ o mladima, društvene mreže jedan su od najčešćih razloga svakodnevnog korištenja interneta za gotovo 60 posto srednjoškolaca i za oko 40 posto osnovnoškolaca. Prema podacima raznih istraživanja, društvene mreže izvor su zabave, sredstvo za komuniciranje, a u mnogim slučajevima služe i kao najčešći izvori informiranja. Istraživanje o medijskim navikama i stavovima odraslih u Bosni i Hercegovini, provedeno 2023. godine na inicijativu Vijeća Europe i Regulatorne agencije za komunikacije kako bi se stekao uvid u medijske navike odraslih, kao osnova za razvoj inicijativa medijskog opismenjivanja i regulatornog okvira, pokazalo je da više od polovine stanovnika posjećuje otvoreni internet (58 posto), gotovo polovina (47 posto) posjećuje i online portale s vijestima, a tek nešto manje platforme za dijeljenje videa (42 posto).

Radio sluša trećina, tisak čita tek 14 posto stanovnika, dok devet posto njih koristi usluge videa na zahtjev. Podaci o pristupu internetu upućuju na to da devet od deset stanovnika BiH koristi internet. Većina stanovnika internetu pristupa putem mobilnih telefona, a surfajući uglavnom provode oko 19 sati tjedno ili nešto manje od tri sata dnevno. Ovo istraživanje pokazalo je i kako spol nije varijabla koja značajno utječe na prisutnost digitalnog jaza, ali jesu dob, razina obrazovanja i radni status.

Tako se, pokazali su rezultati istraživanja o medijskim navikama i stavovima odraslih u Bosni i Hercegovini, u digitalnom jazu uglavnom nalaze osobe starije od 65 godina, osobe bez formalnog i s vrlo niskim stupnjem formalnog obrazovanja te umirovljenici i kućanice.

Kada je riječ o sadržaju koji ih zanima, stanovnici BiH najčešće prate vijesti i informativne emisije (71 posto). Slijede zabavni (64 posto) pa igrani sadržaj (51 posto). Zanimljivo je kako prilikom informiranja o događajima u zemlji i svijetu najveći dio stanovnika Bosne i Hercegovine koji su sudjelovali u spomenutom istraživanju koristi samo jedan do dva izvora informiranja. I dalje najviše povjerenja imaju u televiziju.

Naime, 78 posto ispitanika reklo je da se, kada je u pitanju informiranje o događajima u svijetu i zemlji, služi televizorom. Na drugom mjestu su se našle društvene mreže, koje u ove svrhe koristi čak 52 posto ispitanika. Na trećem mjestu su online portali s vijestima (45 posto). Stanovnici BiH i u svrhe zabave najčešće koriste televiziju (66 posto).

Opet slijede društvene mreže (57 posto), a zatim platforme za dijeljenje videa (48 posto). Znatno rjeđe nego za informiranje i zabavu, stanovnici Bosne i Hercegovine medijske i informacijsko-komunikacijske usluge koriste za učenje (97 posto i 95 posto naprema 82 posto). Kako su pokazali rezultati istraživanja, onaj dio ispitanika koji informacijsko-komunikacijske usluge koriste za učenje najčešće to radi putem otvorenog interneta (44 posto) i televizije (40 posto). Inače, prema podacima iz 2024. godine, 62 posto ukupne svjetske populacije koristi društvene mreže, a broj korisnika svake se godine povećava. Uz to što su postale svakodnevica i nešto bez čega većina pojedinaca "ne može" živjeti, društvene mreže sve se više promeću u ključni alat za promociju, razvoj i pozicioniranje malih biznisa, posebno u kontekstu sve dinamičnijeg digitalnog tržišta. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata