Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Koji vitamini ti nedostaju, ako ti puca koža, imaš grčeve ili ti ispada kosa?

21. studenoga 2020. u 20:45 0 komentara 832 prikaza

Kako bi se uvjerila da se zdravo hraniš i unosiš dovoljno korisnih tvari u organizam, osluhni svoje tijelo. Ako primijetiš određene promjene na koži, tvoje tijelo pokušava 'reći' da ti nedostaju vitamini ili minerali. Ovo su promjene na koje treba obratiti pozornost, piše miss7.

  • Pucanje kože na rubovima usana, nedostaju ti: željezo, cink i B vitamini, poput vitamina B3, B2 i B12. To je uobičajeno kod vegetarijanaca jer zbog načina prehrane često ne dobivaju dovoljno spomenutih tvari.
  • Rješenje: Jedi više blitve, kikirikija, mahunarki poput leće, mesa peradi, lososa, tune, jaja, školjki i rakova. Apsorpcija željeza pojačana je vitaminom C, koji također pomaže u borbi protiv infekcije. Kombiniraj ove namirnice s povrćem poput brokula, crvene paprike, kelja i karfiola.
 
  • Crveni osip na licu (a ponekad i na drugim mjestima) i gubitak kose, nedostaje ti: vitamin B7, poznat kao vitamin za kosu. Ako jedeš sirova jaja, to te čini ranjivom jer protein prisutan u sirovim jajima, pod nazivom avidin, inhibira sposobnost tijela da apsorbira biotin.
  • Rješenje: Jedi više kuhanih jaja (kuhanje deaktivira avidin), losos, avokado, gljive, cvjetače, soju, orahe, maline i banane.

 

 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

  • Crvene ili bijele promjene na koži slične aknama, obično na licu, rukama, bedrima i stražnjici, nedostaju ti: esencijalne masne kiseline i vitamini A i D.
  • Rješenje:Treba ti više lososa i sardina, orašastih plodova kao što su orasi i bademi te sjemenki kao što su lan i konoplja. Za vitamin A, jedi više zelenog povrća poput mrkve, batata i crvene paprike. Ovo povrće ima dosta beta karotena, koji tijelo koristi kako bi dobilo potreban vitamin. I samo 10 minuta na suncu pomoći će ti da dobiješ vitamin D.
 

Trnci | Author: Foto: Shutterstock Foto: Foto: Shutterstock

 

  • Trnci i peckanje u rukama, nogama ili bilo gdje u tijelu, nedostaju ti: vitamini skupine B, poput folne kiseline (B9), B6 ​​i B12. Ovaj nedostatak je izravno povezan s perifernim živcima. Navedeni simptomi mogu se javiti i u kombinaciji s anksioznošću, depresijom, anemijom, umorom i hormonskom neravnotežom.
  • Rješenje: Jedi špinat, šparoge, ciklu, grah, jaja, školjke, rakove i meso peradi.

Noge-Modrica450X300_1 | Author: Thinkstock Foto: Thinkstock

  • Grčevi u mišićima, probadajuća bol u prstima, zglobovima, lukovima stopala, nogama i leđima, nedostaju ti: magnezij, kalcij i kalij. Ako redovito vježbaš, možeš izgubiti više minerala (i vitamina B skupine koji su topivi u vodi) zbog jakog znojenja.
  • Rješenje: Jedi više banana, badema, lješnjaka, tikvica, trešanja, jabuka, grejpa, brokule, povrća tamnih listova, kao što su kelj i špinat.
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.