Probijanje tunela Kmorjak

Građevinski pothvat kakav do sada nije rađen u Hrvatskoj

kmorjak
18.12.2020.
u 14:51

Nakon probijanje tunela Debeli brijeg na pristupnim cestama Pelješkom mostu prije roka i početak probijanja druge cijevi tunela Učka, stiže još jedna velika vijest, ovaj put o tunelu Kmorjak u stijenama iznada Omiša.  

U Hrvatskim cestama kažu da je u kanjonu rijeke Cetine sa splitske strane uspješno odrađena prva faza probijanja novog tunela Komorjak sjever koji će po završetku biti ukupne dužine 600 metara.

Izgradnja državne ceste od DC8 u čvoru Omiš istok preko kanjona rijeke Cetine do spoja na DC70 dio je velikoga projekta nove obilaznice od Splita do Omiša - Nove multimodalne platforme splitske aglomeracije i predstavlja složen pothvat u svakom smislu: prometno-projektnom, oblikovnom i građevinsko-konstruktivnom. 

Izvođač je tvrtka Strabag, vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a), dok je ugovorni završetak svih radova predviđen je za tri godine, odnosno u rujnu 2022.. 

Dvotračni promet

U HC-u objašnjavaju da će tunel Komorjak Sjever biti namijenjen odvijanju dvotračnog prometa, širine kolnika 7,1 metar i visine 6,85 metara mjerene u tjemenu tunela, a puni proboj očekuje se u travnju 2021. godine.

Radi se prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM) koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, baš kao i kod nedavno probijenog tunela Debeli brijeg kojeg isti izvođač radi u sklopu izgradnje Pelješkog mosta. 

Nakon završetka radova na tunelu, započet će radovi na izgradnji mosta Cetina kojim će se premostiti kanjon i spojiti tunel Komorjak s postojećim tunelom Omiš, a upravo je to jedna od specifičnosti projekta jer će most počinjati i završavati u tunelima.

- Zadovoljni smo dosadašnjom dinamikom izvođenja radova, a projekt će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenje gužvi nastalih za vrijeme ljeta i turističke sezone. Ovim ćemo napokon zatvoriti davnu priču o tunelu koji vodi nigdje i poboljšati kvalitetu života stanovnika ovog područja. Osobno sam jako uključen i izvještavan o radovima koji se odvijaju oko grada Omiša i pokušavamo iznaći načine kako ih rješavati što brže i uz što manje neugodnosti za okolno stanovništvo. Hrvatske ceste trenutno provode veliki broj projekata u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a konačno spajanje Omiša i Splita brzom cestom sigurno je najvažniji projekt i posvetili smo mu maksimalnu pozornost, rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta

Uklanjanje nestabilnih blokova

U Cestama kažu da su u tijeku  i pripreme za izvođenje radova uklanjanja detektiranih nestabilnih blokova. Za isto je potrebno prekinuti promet na DC70 za što je u tijeku rješavanje problematike prometovanja stanovništva do grada Omiša.

Navode i da je nakon dugo vremena uspješno otvoren most, no postoji još nekoliko izazova na kojima se dnevno radi. Poručuju da će lokalno stanovništvo biti obaviješteno na vrijeme o daljnjim koracima. 

Na kratkom potezu od jednog kilometra, gore navedeni radovi obuhvaćaju tunel dužine 600 metara, most dužine 215 metara preko visokog kanjona i iznad postojeće prometnice te ceste i križanja na serpentini. Izvođač u okviru istoga obuhvata ugovora treba dovršiti i 2500 metara ranije sagrađene ceste s dva tunela i križanjem na DC8.

- Gledano po udjelu objekata u trasi, od oko 1000 metara tlocrtne duljine samo nove trase prometnice, u objektima je cca 750 metara, ili 75 posto ukupne duljine, a uz činjenicu da se izgradnja odvija u izrazito zahtjevnoj brdsko-planinskoj konfiguraciji terena, ova prometnica spada u građevinski pothvat kakav do sada nije rađen u Hrvatskoj - poručuju iz HC-a. 

 Drago nam je da svi radovi po fazama teku prema planu u ovim nepredvidivim okolnostima i vremenima. Uz to, posebno nam je zadovoljstvo biti dio još jednog strateškog projekta unaprjeđenja prometne infrastrukture Hrvatske koji će u konačnici donijeti prometno rasterećenje gradske jezgre Omiša na zadovoljstvo samih stanovnika i brojnih gostiju, rekao je Veljko Nižetić, direktor Strabaga d.o.o.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije