Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Evo koliko vam treba kojeg vitamina i u kojim namirnicama ih pronaći!

05. lipnja 2020. u 16:22 0 komentara 60 prikaza
Foto: shutterstock

Kada su u pitanju vitamini i minerali, vjerojatno vas muči samo jedno pitanje -  koliko ih trebam i kako ih unijeti u organizam.

S Harvarda stiže lista najvažnijih vitamina i minerala koje morate unositi i popis namirnica u kojima ih možete pronaći, donosi Ordinacija.hr

Kako osigurati dovoljan unos?

Esencijalni su život baš poput zraka i vode, ne samo da uz njih tijelo bolje funkcionira već oni štite od razvoja bolesti. Iako se često stavljaju u istu ladicu, radi se o različitim stvarima.

Vitamini su organske supstance proizvedene od biljaka ili životinja. Često se nazivaju esencijalnima jer ih tijelo ne procesuira pa moraju doći iz hrane.

Minerali potječu od stijenja, zemlje ili vode. Možete ih unijeti u organizam direktno iz okoliša ili životinje koja je jela određenu biljku.

Smjernice od strane stručnjaka kažu kako bi u danu trebali unijeti minimalnu količinu vitamina i ključnih minerala.  Najbolji je način da osigurate dovoljan unos kvalitetna i zdrava prehrana, a to uključuje puno voća i povrća, žitarica, proteina i mliječnih proizvoda.

NAJBOLJI ZVORI VITAMINA:

B-1: šunka, mlijeko soje, lubenica

B-2: mlijeko, jogurt, sir, žitarice i pahuljice

B-3: meso, puretina i piletina, riba, žitarice, gljive, krumpir

B-5: piletina, žitarice, brokula, avokado, gljive

B-6: meso, riba, tofu, banane, soja

B-7: žitarice, jaja, riba

B-9: šparoge, špinat, brokula, slanutak, sok od naranče

B-12: meso, piletina i puretina, riva, mlijeko, sir

Vitamin C: citrusno voće, brokula, paprike, špinat, jagode, rajčica

Vitamin A: govedina, jetrica, jaja, škampi, riba, krumpir, bundeva, špinat, mango

Vitamin D: masna riba, mlijeko

Vitamin E: ulja, zeleno povrće, žitarice, orasi

Vitamin K: kelj, jaja, mlijeko, špinat, brokula

NAJBOLJI IZVORI MINERALA

Kalcij: jogurt, sir, mlijeko, losos, zeleno lisnato povrće

Klorid: sol

Magnezijšpinat, brokula, sjemenke

Kalij: meso, mlijeko, voće

Natrij: sol, soja sos, povrće

Krom: meso, piletina i puretina, riba, orasi, sir

Bakar: školjke, orasi, sjemenke, grahorice

Jod: sol, morski plodovi

Željezo: crveno meso, jaja, voće, zeleno povrće

Selen: meso, plodovi mora

Cinkmeso, školjke, žitarice

 

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.