NOVE NAVIKE

Bh. građani kupuju na aukcijama i u e-trgovinama

'17.03.2011., Zagreb - Sublink internet caffe u Teslinoj ulici.  Photo: Marko Lukunic/PIXSELL'
24.11.2013.
u 11:44

Oni koji su već dobro uhodani u ovakvu vrstu trgovanja, aukcijskom prodajom tvrde da aukcijske kuće i njihovi klijenti objave dosta jeftiniju cijenu od stvarne vrijednosti artikala i onda nastupaju obični građani koji licitiranjem pokušavaju doći do tog artikla

Građani iz BiH sve više kupuju preko interneta i prate medije, bilo tiskane ili elektroničke u kojima traže odgovor na pitanje gdje se održava neka od aukcija jer vjeruju kako će bolje proći ako javnom dražbom odluče kupiti određeni artikal. Situacija kakva je bila proteklih godina nije više do kraja bezizlazna i alarmantna, stoga su i potrošačke navike kupaca postale aktivnije.

Manja cijena od stvarne

Oni koji su već dobro uhodani u ovakvu vrstu trgovanja, aukcijskom prodajom tvrde da aukcijske kuće i njihovi klijenti objave dosta jeftiniju cijenu od stvarne vrijednosti artikala i onda nastupaju obični građani koji licitiranjem pokušavaju doći do tog artikla. Osobe koje prate institucije i poduzeća u BiH kažu nam da treba paziti kada je javni poziv za aukciju jer se on često zavuče, kako kažu, negdje sa strane. Problem je u tome, ističu nam, da ima mnoštvo namještenih aukcija gdje se već zna tko mora i po kojoj cijeni kupiti određeni proizvod pa se sve izvršava u što većoj tajnosti. Naši sugovornici ističu da postoje određene istrage u vezi određenih aukcija no nekih posebnih rezultata nema. Vjeruju kako će se bh. tržište uređivati po uzoru na europske zemlje, gdje se takve stvari puno kvalitetnije održavaju. Osim aukcija, postala je popularna i initernet trgovina. A kako je cijeli svijet doslovno na dlanu, i građani iz BiH su mudriji i robu sve više kupuju i uvoze iz stranih zemalja. Unatoč nezadovoljstvu plaćanjem većih iznosa za porez, građani su svjesni da im se više isplati kupovati na taj način. - Primjerice, odjeću koju vidite u domaćim trgovinama u većini slučajeva proizvode zemlje poput Kine, Koreje... Uspoređujući cijene dođe se do velike razlike jer pojedine domaće trgovine, želeći sebe predstaviti kao brend, ono što u Kini preko interneta kupe za oko 5 eura ovdje prodaju po 5 do 10 puta većoj cijeni. Iako platim dostavu i carinu, na kraju mi se više isplati sama sebi naručiti nego da kupujem kod nas po puno višim cijenama, kaže nam studentica Maja koja većinom preko interneta naručuje robu.

Cijeli svijet na dlanu

Kad kupuje uzme onoliko odjeće koliko će joj biti dovoljno za cijelu sezonu. Kao prednost trgovine preko interneta ističe šire tržište koje obuhvaća cijeli svijet, kupnju ondje gdje su proizvodi jeftiniji, uštedu vremena i mnoštvo drugih stvari. Ipak i ovakva vrsta kupovine nosi rizik i određene poteškoće. - Sigurno da treba paziti i nisam baš da se bilo što kupuje kod nekoga tko nije stvorio ime kroz prodaju iz ruke u ruku i tko nema kvalitetan marketing. Na mreži je niz prevaranata, ali još je više onih poštenih ljudi i tvrtki za koje su mnogi napisali preporuku jer se radi o pouzdanim i sigurnim trgovcima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?