Perseverance

NASA-in rover prvi put vozio površinom Marsa, objavljene fotografije

NASA
05.03.2021.

NASA-in rovere Perseverance se prvi put kretao na površini Marsa, a kako se vidi na objavljenim fotografijama, robot od jedne tone je prešao kratku udaljenost te se okrenuo u krug.

Već su prošla dva tjedna otkako je rover stigao na Mars, a plan američke agencije (NASA) je da Perseverance u roku od dvije godine prijeđe udaljenost od 15 kilometara.

Ključni cilj misije Perseverancea na Marsu su astrobiološka istraživanja koja uključuju potragu za znakovima drevnog mikrobnog života, prenosi Klix.

Rover će analizirati geologiju planeta i prošlu klimu te utrti put ljudskom istraživanju Crvene planete te biti prva misija koja će prikupiti i pohraniti uzorke marsovskih stijena i regolita.

Perseverance je sletio u neistraženo područje - krater Jezero koji je nazvan po općini u Konjicu i neke udoline koje vode do njega se nose ime rijeka Sava, Neretva, Pliva i Una.

Krater Jezero je zapravo jedno od najboljih mjesta za istraživanje drevnog života jer je prije nekih 3,9 milijardi godina vjerovatno bio ispunjen vodom. Dosadašnje analize pokazale su da su naslage u krateru bogate mineralima koji nastaju u pristutnosti vode, što znači da je ondje nekada mogao postojati i život.

Misija Perseverance Mars 2020 dio je NASA-inog pristupa istraživanju Marsa preko baze na Mjesecu. Uključuje misije Artemide na Mjesec koje bi trebale pomoći u pripremi za ljudsko istraživanje Crvene planete.

NASA-inu objavu možete pogledati OVDJE