Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Znate li da prekomjerno pijenje vode nije dobro? Ovi znakovi pokazuju da ste je previše popili

Iako je voda važna za održavanje svih tjelesnih funkcija, ne bi je se trebalo prekomjerno konzumirati.
01. listopada 2020. u 08:55 0 komentara 602 prikaza
voda
Foto: Borna Filic/Pixsell

Hidratacija je vrlo važna, a pijenje odgovarajuće količine vode pomaže u održavanju gotovo svih tjelesnih funkcija, uključujući imunološku potporu, regulaciju temperature i prirodnu detoksikaciju kroz limfni sustav i mokraću. Da ne bi došlo do dehidracije, neki će ljudi pretjerati s unosom vode. Evo zašto pretjerana hidratacija može biti opasna, kako prepoznati događa li vam se i koliko vode stvarno treba piti, prenosi MindBodyGreen. Prekomjerna konzumacija vode može imati brojne nuspojave, uključujući grčenje mišića zbog neravnoteže elektrolita i povećanje učestalosti urina. U ekstremnim slučajevima, previše vode može dovesti do kobne intoksikacije vodom, poznate i kao toksemija vodom, trovanje vodom ili hiperhidratacija. Najčešća neravnoteža elektrolita, koja može nastati pijenjem previše vode, naziva se hiponatremija (niska razina natrija u krvi). Karakteriziraju je simptomi poput mučnine, povraćanja, gubitka apetita, kaže jedno istraživanje. Ovo su znakovi da konzumirate previše vode:

Mokraća vam je prozirna

Jedan od načina praćenja unosa vode je promatranje boje urina. Prema stručnjakinji Vanniti Simma-Chiang, MD, svijetlo žuta je idealna boja mokraće. - Ako je urin uistinu tamno žut, vjerojatno ne pijete dovoljno tekućine. Ali ako vam je mokraća bistra, to je znak da pijete previše. U tom trenutku vaše tijelo samo baca vodu -  kaže ona. Ako je to slučaj, nemojte paničariti. Bistra mokraća nije uvijek opasna, kaže Simma-Chiang. Međutim, to je način na koji tijelo signalizira da ste popili dovoljno.

Mokrite puno češće nego inače

Prosječna zdrava osoba mokrit će svaka tri do četiri sata, kaže Simma-Chiang. Sve više od toga i to je znak da konzumirate previše vode. Osim opasnosti od prekomjerne hidratacije, česti odlazak na zahod može smanjiti koncentraciju, a poremećaj spavanja zbog punog mjehura može biti još gori.

Mišići vam se grče

Zbog neravnoteže elektrolita nerijetko se javlja grčenje mišića i slabost. Kada se tijelo znoji, kroz kožu se izlučuju i voda i elektroliti pa je neophodno unositi dovoljno tekućine, ali i namirnica kao što su banane da bi se nadoknadila količina elektrolita. Prava količina vode razlikuje se od osobe do osobe, ovisno o dobi, spolu, količini tjelesne aktivnosti i još mnogo toga pa nema pravog odgovora na to koliko tekućine treba unijeti u organizam. Pijte vodu kad osjetite žeđ, kad gubite previše tekućine znojenjem ili kad ste, primjerice, bolesni, kao i kad vam se čini da je mokraća pretamna. 

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.