Izgradnja mostarske južne obilaznice od ključnog je značaja za prometno rasterećenje Mostara, a završetak kompletne prometnice duge oko 15 kilometara očekuje se u roku od tri do pet godina. Južna obilaznica podijeljena je na četiri dionice, prva je završena, izgradnja druge je u tijeku, a u pripremi je izgradnja treće i četvrte dionice, kazao je u razgovoru za Fenu načelnik Odjela za strateško planiranje i upravljanje projektima Federalnog ministarstva prometa i veza Renato Škrobo.
Od Međina do Varde
- Prva dionica od Međina do rotora Varda je završena u dužini od 7 kilometara i njome se promet već odvija. Druga dionica od rotora Varda odnosi se na vijadukt Marijanovića Draga i pristupne ceste u dužini 1,7 kilometara i ona je u procesu izgradnje. Tu nam je rok završetka 10. srpnja 2022. godine i prema našim planovima i izvješćima, mislimo da bi se taj rok trebao ispoštovati - kazao je Škrobo.
Izgradnja prve dionice koštala je 6,1 milijun maraka, a druge 8,9 milijuna maraka.
Što se tiče treće i četvrte dionice, po Škrobinim riječima, treća dionica je spremna za izgradnju i tu se čeka suglasnost kreditora Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za zaključenje ugovora. Škrobo je kazao kako u ovom trenutku ne postoje čvrsti rokovi za preostale dionice, no procjena Federalnog ministarstva prometa i veza je da bi mostarska južna obilaznica mogla biti u potpunosti završena najkasnije za pet godina. S obzirom na to da se sav teretni promet u ovom dijelu Hercegovine odvija gradskim ulicama Mostara, dovršetak južne obilaznice iznimno je bitan za rasterećenje prometa u gradu.
- Moram naglasiti da je ovaj projekt od prioritetnog značaja za Mostar i cijelu Hercegovinu, jer bi se čitav tranzitni teretni promet izmjestio iz središta Mostara i svi tegljači i kamioni umjesto kroz grad ići će južnom obilaznicom na M-17 i nadamo se na buduću autocestu - istaknuo je Škrobo.
Rasterećenje grada
Još jedan veliki prometni problem u Mostaru je sjeverni ulazak u grad, odnosno spoj magistralnih cesta M6.1 i M17, gdje se često u vrijeme prometne špice stvaraju gužve i zastoji.
Škrobo je kazao kako je izrađena glavna projektna dokumentacija uređenja tog raskrižje, kojom je predviđena izgradnja tunela za lijevo skretanje iz smjera Mostara prema sjeveru. U tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih poslova koje vode mjerodavne službe Grada Mostara. Procjena troškova je 500.000 KM za izvlaštenje, 4,5 milijuna KM za same radove te 135.000 KM za nadzor.