Naslovnica Vijesti

Zaštitite se od hladnoće: izbjegavajte alkohol, pamučnu odjeću i visoke potpetice!

Najbolje je nositi odjeću od vune, polipropilena i svile koji zadržavaju više topline od pamuka.
26. veljače 2018. u 13:17 0 komentara 362 prikaza
Foto: Reuters/PIXSELL, ilustracija

Polarni val donio nam je vrlo niske temperature u cijeloj zemlji, a kako se  zaštititi i sačuvati zdravlje, savjetuju stručnjaci iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, koji su na svojim stranicama objavili preporuke kako se ponašati na niskim temperaturama.  

Hladnoća može nepovoljno utjecati na zdravlje i prouzročiti smrzotine koje prvo zahvaćaju nos, uške i prste. Pravilnim postupanjem i pripremom se mogu spriječiti ili bitno umanjiti posljedice koje te vremenske pojave mogu prouzročiti. Na što morate obratiti pažnju kad su vani niske temperature:

Ne izlazite rano ujutro

Starijima, ali i svim srčanim bolesnicima te oboljelima od plućnih bolesti preporučuje se da ne izlaze u ranojutarnjim i noćnim satima kad su temperature vrlo niske. Vanjski sloj odjeće mora biti nepropusan za vjetar i vlagu. Najbolje je nositi odjeću od vune, polipropilena i svile koji zadržavaju više topline od pamuka.

Nikud bez kape, šala i rukavica

Starijima, srčanim bolesnicima i oboljelima od plućnih bolesti preporučuje se da ne izlaze u ranojutarnjim i noćnim satima kad su temperature vrlo niske. Vanjski sloj odjeće mora biti nepropusan za vjetar i vlagu. Najbolje je nositi odjeću od vune, polipropilena i svile koji zadržavaju više topline od pamuka.

Nemojte dugo biti na otvorenom

Ako dugo boravite na otvorenom i izloženi ste hladnoći te se pojavi drhtavica, to je znak da se hitno trebate vratiti u zatvoreni prostor. Također, treba izbjegavati sve aktivnosti koje mogu uzrokovati umaranje i ubrzano disanje na vanjskim niskim temperaturama.

Topli napici i termostat

Liječnici upozoravaju da se pri uzimanju tekućine osobito preporučuju topli napici te da se izbjegavaju alkohol i kofein. Također, starije osobe s vremenom gube mogućnost osjeta promjena temperatura pa im se osim praćenja vremenske prognoze preporučuje i da imaju termostat u kući.

Budite u kontaktu sa svojim starijima

Starije su osobe sklone oticanju nogu i zimi trebaju paziti na elemente koji im pogoršavaju teškoće. Nužno je izbjegavati dugo stajanje i sjedenje. U hladnim mjesecima često treba biti u kontaktu sa starijom osobom koja mora uvijek uza sebe imati osobne podatke, ime i prezime, adresu stanovanja i broj telefona. Za jakih hladnoća se povećava broj ljudi koji se javljaju liječnicima s navedenim problemima.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.