poslovni bonton

Trikovi za pisanje poslovnog maila: Izbacite zahvale s kraja

pisati
123rf
16.11.2016.
u 19:49

Ako ste mail počeli s pozdravom, onda se preporučuje i završiti ga s nečim. Najgore je ne napisati ništa, a moderni bonton preporučuje na kraju staviti "sve najbolje"

Stručnjaci se slažu - ako e-mail počinjete pozdravom, on djeluje kao svojevrsni uvod, pa vaša elektronička pošta svakako treba imati i završetak.

Ako ste u sumnji što napisati na kraju, odlučite se za “sve najbolje” i sigurno nećete pogriješiti. Barem tako savjetuju stručnjaci Aliza Licht, Barbara Pachter i Will Schwalbe. Preporučuju i da na kraj ne stavljate zahvale, piše 24sata.hr.

Nakon korištenja običnog “hvala” ili “puno hvala”, tu je korištenje slenga ili kratica. One će djelovati potpuno neprofesionalno i zbunjujuće. “Najbolje želje” nešto su formalnija verzija pozdrava “sve najbolje”, pa Will Schwalbe savjetuje da je koristite u razgovoru s bližim kolegama.

S druge strane, završna riječ “iskreno” zvuči preformalno za sve troje stručnjaka, dok “radujem se odgovoru/pozivu” smatraju dobrim završavanjem ako ćete se zaista čuti ili vidjeti s dotičnom osobom. Isto vrijedi i za opciju “čujemo se uskoro” ili jednostavniji “čujemo se”.

Ono što definitivno treba izbaciti iz svake komunikacije mailom su pozdravi kao “xoxo” ili “xx”. Takve riječi upućuju se izrazito bliskim prijateljima ili kolegama na poslu, ali zaboravite ih kad razgovarate s partnerima, šefom ili šaljete zamolbu za posao.

Na ostalom popisu riječi koje ne bi trebalo koristiti su i: “srdačno”, “najsrdačnije”, “živjeli”, korištenje inicijala i vlastitog imena kao i “s poštovanjem”.

Najgore je ipak ne napisati ništa, jer ako već krenete s uvodnim pozdravom, mail bi trebao imati početak i kraj. Kako ne biste završili u neželjenoj pošti, izbjegavajte riječi kojima se takva vrsta pošte obično koristi poput “jedinstvena prilika”, “samo za vas”, “još samo danas” i slično. Da biste osigurali da vaš e-mail bude pročitan, dodajte malu dozu osobnosti, osim ako niste veliki i planetarno poznati brend.

Prvo što primatelj provjeri je tko je poslao mail. Zato u kućici “od” neka prvo piše vaše ime, a potom tvrtka koju zastupate.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije