'NEMA TOGA ŠTO NE MOŽEMO RIJEŠITI'

Proveli smo dan sa službom pomoći na cesti: Najviše popravljamo francuske aute

01.04.2023.
u 12:59

I mehaničarima se dogodi da zbog kvara automobila ostanu na cesti pa u pomoć zovu kolege... Dan smo proveli s ekipom koja sve gume na Octaviji promijeni za 8 minuta i 32 sekunde

Sve je dobro dok ide. Pogotovo kad je riječ o automobilima. Ali, što kad stane? Za članove autoklubova tu nema brige, okrenu telefonski broj 1987 i pomoć na cesti stiže. Proveli smo dan na terenu s dečkima iz AK Končar.

 
 

– Ma nema toga što mi ne možemo riješiti – kaže 29-godišnji Karlo Župan, mehaničar koji je i sam vozio europske reli utrke, bio je treći vozač Centralno europske zone.

– Kad sam se natjecao na relijima, meni mehaničar nije trebao, sve sam ja slagao – govori.

Koji se automobili najviše kvare na cesti?

– Najviše popravljamo francuske aute – kaže Marko Vekić (37), a Josip Švaco (24) objašnjava:

 
 
 
 
 
 
 
 

Akumulatori, struja, istakanja goriva, osigurači, krpanje žica, sve što se može složiti. Mijenjamo gume, žarulje.

I dečki su, iako mehaničari, i sami znali ostati na cesti.

– Da, i ja sam zvao svoje iz AK Končar da mi upale automobil na kabele iako to drugima svakodnevno radim. Ali, i meni se dogodilo da sam ostao na cesti sa svojim automobilom, pa neka drugi i meni pomognu – smije se mehaničar Župan. Marko dodaje:

– I po mene su kolege iz HAK–a došli kad mi je puknuo zupčasti remen na Fordu Focusu kod Slavonskog Broda, i ja sam član!

U AK Končar radi i Ljiljana Velđi i to punih 39 godina.

– Došla sam s 18 godina, a sad još imam dvije godine do mirovine. Kolegica Mileva nedavno je otišla u mirovinu, a ona je tu radila 45 godina. Lijepo nam je, s dečkima smo, slažemo se, a mi cure uvedemo malo reda – govori veselo Ljiljana, koja se brine o papirologiji.

Što kad na cesti ne možete ukloniti kvar?

 

– Ide naša vučna služba, drugi smo po broju intervencija u Zagrebu, ispred nas je samo AK Siget. Tu onda u našoj radionici odmah popravimo alternator, anlaser, zamijenimo akumulator, pa i poluosovine, letve volana, glavčine, kočnice, brtve motora, često i kvačila.

Što je najteži popravak?

– Dihtung glave. I puno vremena treba kod elektroničkih kvarova jer u toj hrpi žica teško je pronaći kvar – govore dečki.

Što vam je rekord?

– Mijenjamo gume, članovi imaju pravo na jednu ili dvije promjene guma godišnje. Pa smo tako, iz štosa, mjerili vrijeme i na Škodi Octaviji smo gume od 15 cola zamijenili za 8 minuta i 32 sekunde. To je brzo. A i u praksi smo brzi jer kad je sezona, u danu promijenimo gume i na 50 automobila, to je 400 guma koje nam prođu kroz ruku.

Kako vam ljudi zahvale kad ih spasite na cesti?

– Bilo je onih koji su plakali od sreće, i klinci se vesele jer znaju da sada s roditeljima mogu ići dalje kamo su već krenuli, ne moraju se vraćati doma. Svima je drago kad im se auto popravi na licu mjesta. Istina, koji put to nije moguće, pa idemo u radionicu, ali pretežito su sretni i zadovoljni. Na kraju, svi su zahvalni što je netko došao pokušati popraviti im kvar, spasiti ih – govore dečki, među kojima su i Zlatko, Zoran, Tomislav, Ivan, Marijo, Matej, Filip, Neven i Ilan.

Damir Butina, tajnik AK Končar, objašnjava:

– Postojimo od 1946. godine, tada je AK Končar bio "Automoto-biciklističko društvo" jer automobili su bili rijetki. Nedugo nakon osnivanja otvorena je i autoškola, koja je jedna od najboljih i danas. Eto i fotografije s početka šezdesetih, na kojoj se na Fiatu 300, koji na cesti stoji na fosni, mijenja osovina. Imamo 3200 članova i učimo sigurnosti i najmlađe školarce, imamo autoškolu, jedini smo klub koji ima svoj poligon u Zagrebu, simulatore vožnje za učenje u autoškoli... U prosjeku smo deset puta dnevno na cesti i članstvo u klubu itekako se isplatiti. Nećete u nevolji ostati sami, mi smo tu!

Najčešći su kvarovi - otkrivaju mehaničari s Drvinja - istakanje pogrešno natočenoga goriva, što na terenu rade na dnevnoj bazi. Kada dođe hladnije i vlažno vrijeme, kvare se akumulatori. Na cesti uklanjaju i pucanja pneumatika, a često je i otključavanje vrata vozila. Članstvo u AK Končar itekako se isplati jer osim što članovima besplatno mijenjaju gume i dva puta godišnje, čime se isplati članarina, gdje je tek, recimo, istakanje pogrešno nalivenog goriva, što one koji nisu članovi može stajati kao pun tank goriva, ili otvaranje zaključanog automobila. Članarina je od 30 eura naviše.

U autoklubu Končar ih je 21, imaju tri mala Forda Connecta i dva kamiona MAN TGL te kombi Renault Master. Ponosni su, kažu, što kao udruga promoviraju sigurnost u cestovnom prometu, rade s djecom, pogotovo na početku nove školske godine, jer mališani su novi sudionici prometa. Vozači moraju paziti na njih, ali i mališani trebaju usvojiti prometna pravila.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije