Unskom prugom uskoro bi se opet moglo prometovati

Pokrenuli inicijativu o ponovnoj uspostavi željezničke linije Talgo vlaka Sarajevo - Bihać

01.06.2022.
u 08:50

Ako inicijativa urodi plodom, Unskom prugom bi, nakon prekida u prosincu 2013., uskoro opet trebao početi prometovati lokalni putnički vlak na liniji Bihać - Bosanski Novi

Unska pruga s više od 3,500.000 tona tereta godišnje i 2,000.000 putnika od Zagreba do Splita, preko teritorija BiH, prije rata je bila glavna poveznica Jadrana sa središnjom Europom, piše Večernji list BiH.

Danas su ostale puste tračnice koje podsjećaju na značaj koji je Unska pruga nekada imala. Ovom željezničkom vezom već se devet godina ne odvija lokalni putnički željeznički promet, a već dvije godine zbog priljeva migranata i pandemije koronavirusa ne prometuje ni Talgo vlak Sarajevo - Bihać.

Dobili potporu

Odavno već nema ni teretnih vlakova, pa je u Unsko-sanskoj županiji željeznički promet u potpunosti ugašen. Kako bi se ovakvo stanje počelo mijenjati nabolje, Samostalni sindikat željezničkih radnika regije Bihać pokrenuo je inicijativu uspostave putničkog vlaka na relaciji Bihać - Bosanska Otoka, a zastupnik u Narodnoj skupštini RS-a Senad Bratić u Upravi ŽFBiH i Vladi inicijativu o ponovnoj uspostavi željezničke linije bh. Talgo vlaka Sarajevo - Bihać.

Ako inicijativa urodi plodom, Unskom prugom bi, nakon prekida u prosincu 2013., uskoro opet trebao početi prometovati lokalni putnički vlak na liniji Bihać - Bosanski Novi, sada na nešto kraćoj relaciji, do Bosanske Otoke. Ova inicijativa dobila je potporu županijskoga Ministarstva gospodarstva koje je u ovogodišnjem proračunu za tu svrhu osiguralo 100.000 KM.

- U idućem razdoblju nužno je donijeti program utroška sredstava. Nakon toga bi ga trebala usvojiti Vlada USŽ-a, a potom bi trebao biti potpisan ugovor - kaže ministrica gospodarstva Samra Mehić i dodaje kako bi se to trebalo dogoditi u ovom mjesecu. Hoće li se krenuti u provedbu projekta, neizvjesno je jer još nije zakazan radni sastanak predstavnika Uprave ŽFBiH i Ministarstva gospodarstva USŽ-a.

Zakonom o sufinanciranju željezničkog putničkog prometa i njegovim normativnim aktima županijske vlade obvezne su ga sufinancirati tako da se sufinancira razlika između dnevne cijene vlaka i cijene prodanih karata po jednom danu. Muharem Čavkić, predsjednik Samostalnog sindikata željezničkih radnika regije Bihać, ističe kako planiranih 100.000 KM za to neće biti dovoljno.

- Imamo 100.000 KM. Sad je na Upravi Željeznica sjesti s resornim ministarstvom i održati radni sastanak na kojem će se dogovoriti način provođenja tih proračunskih sredstava - kaže Čavkić. Edin Demirović, šef Kolodvora u Kulen Vakufu, podsjetio nas je na vrijeme kada su ovom prugom prema hrvatskom jugu prometovali brojni vlakovi kojima su putovale tisuće putnika.

Modernizirana, no stoji

- Evo, ja sam propustio tijekom 12 sati svoje noćne smjene 29 vlakova. Znao sam večeru vratiti kući, nisam imao vremena jesti. Putnici kucaju na šalter, traže karte. Više od 200 putnika je navečer bilo za Split - kaže Edin Demirović.

- A danas, već dulje od 10 godina ni putnički ni teretni vlak nije stigao na Kolodvor u Martin Brodu. Pruga je elektrificirana, modernizirana, međutim, stoji. Po svemu sudeći, tako će biti i dalje jer sve i da ima vlakova, nemaju više koga voziti - kažu naši sugovornici.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?