moraju ponovno polagati ispit

Njemačka ne priznaje vozačke dozvole iz BiH, u problemima vozači kamiona

vozač
Ilustracija
16.09.2022.
u 10:49

Profesionalnim vozačima iz BiH koji žele raditi u Njemačkoj nije dozvoljeno da upravljaju volanom na njemačkim putevima dok ne polože vozački ispit i u toj državi

Odlučio sam napustiti državu jer sam vidio mogućnost da kao vozač mogu bolje zaraditi u Njemačkoj. Međutim, prilikom podnošenja zahtjeva za radnu dozvolu i upućivanja u to što mi je sve potrebno, naglašeno mi je da vozačka dozvola koju sam stekao u BiH, a u kojoj piše da imam položeno i za kamion, ne može biti prihvaćena u Njemačkoj i da moram ponovno polagati i nastavu i vožnju. Nije mi preostalo ništa drugo nego da to i učinim, ispričao je za Nezavisne novine vozač iz BiH, kojeg je životni i radni put prije četiri godine odveo u Nirnberg.

Dodaje da mu nije bilo lako prihvatiti da opet mora polagati vozački ispit i da bi bilo mnogo jednostavnije da je dozvola priznata svugdje u Europi, ali je odluku o odlasku u Njemačku već donio i nije mu preostalo ništa drugo nego to i učiniti.

Njegov slučaj nije jedini. Da profesionalnim vozačima iz BiH koji žele raditi u Njemačkoj nije dozvoljeno da upravljaju volanom na njemačkim putevima dok ne polože vozački ispit i u toj državi, jer Njemačka ne priznaje vozačke dozvole iz BiH, za Nezavisne u potvrdili i u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Iako se bh. diplomacija godinama zalaže da se uspostavi međusobna suradnja sa službenim Berlinom po pitanju uzajamnog priznavanja i zamjeni vozačkih dozvola, njemačka strana ne prihvaća tu inicijativu i ne priznaje vozačku dozvolu stečenu u BiH, i to za većinu kategorija vožnje.

Podsjećaju da je oblast uzajamnog priznavanja i zamjene vozačkih dozvola između BiH i Njemačke uređena Zajedničkom deklaracijom o namjeri Saveznog ministarstva prometa i digitalne infrastrukture Njemačke i Ministarstva komunikacija i prometa BiH o postupku zamjene vozačkih dozvola, potpisanom 10. veljače 2015.

"Ovim je dana mogućnost zamjene vozačke dozvole kategorije A i B i potkategorije A1 bez polaganja dodatnog teorijskog ili praktičnog ispita. S naše strane pokrenuta je inicijativa da se izvrši dopuna Zajedničke deklaracije na način da ista obuhvati i ostale kategorije (BE, C, CE, D i DE) i potkategorije (B1, C1, C1E, D1, D1E) vozačke dozvole, o čemu treba da se postigne suglasnost s nadležnim organom Njemačke. Naša inicijativa za dopunu Zajedničke izjave i priznavanje svih kategorija i podkategorija vozačkih dozvola nije prihvaćena od njemačke strane", navode iz Ministarstva.

Od 2018. godine nadležna ministarstva u BiH više puta slala su urgencije i dopise kojima se traži da se Zajednička deklaracija dopuni, ali nije bilo pozitivnog odgovora.

"Nakon odgovarajuće provjere predočene dokumentacije ne može se dopuniti postojeća Zajednička deklaracija. Zbog važnih visokih kriterija prema vlasnicima vozačkih dozvola za teretna vozila ili autobuse u Njemačkoj (u pogledu kvalifikacije za profesionalnog vozača) dopuna ZD predloženim kategorijama vozačkih dozvola, nažalost, nije moguća", stoji u odgovoru koji je Veleposlanstvo Njemačke poslalo 2018. godine.

Istim putem nastavilo se i u iduće četiri godine, a na posljednju urgenciju, koja je upućena 15. veljače ove godine od strane Ministarstva vanjskih poslova, kratko je poručeno sljedeće.

"...U noti Ministarstva vanjskih poslova SR Njemačke dana je informacija da će odgovor Saveznog ministarstva prometa i digitalne infrastrukture SR Njemačke biti dostavljen Veleposlanstvu BiH u Berlinu, odmah nakon primitka istog u Ministarstvu vanjskih poslova SR Njemačke".

Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni promet Republike Srpske, kaže da je upoznat s ovim problemom i da je jako loše što se vozačke dozvole, za koje građani BiH plaćaju i više od tisuću KM, ne priznaju u većini europskih zemalja.

"Možda se to može dovesti čak i u vezu s političkim odnosima na relaciji Njemačka - BiH, ali svakako da to nije dobra stvar", ističe Grbić i podsjeća da BiH u ogromnoj mjeri ovisi od njemačkog gospodarstva.

"Mislim da se što prije mora raditi da se ovaj problem riješi, jer to neće donijeti ništa dobro. A riješiti se može samo diplomatskim putem", navodi Grbić.

I dok bh. vozači ne mogu u Njemačku, bez ikakvog bilateralnog akta o uzajamnom priznavanju i zamjeni vozačkih dozvola mogu u Katar i Australiju, a ugovorni propisi riješeni su i s Danskom, Francuskom i Austrijom.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?