U nekoliko klikova

Među online kupcima sve više starijih, preko interneta naručuju i oni iznad 60

10.04.2023.
u 14:48

Online kupnja sve je zastupljenija i u BiH. Populacija srednje životne dobi spada u najčešće online kupce, dok malo mlađa populacija predstavlja značajan potencijal u budućnosti

Online kupnja ili kupnja preko interneta sve više potiskuje tradicionalni način trgovanja, piše Večernji list BiH. Zašto trošiti sate hodajući po trgovačkim centrima tražeći proizvod koji vam odgovara kada sve to možete obaviti u nekoliko klikova iz udobnosti svoga doma?

Analiza potrošača

Tako danas polovina online populacije u BiH kupuje u web-trgovinama barem jednom mjesečno, a prema nekim pokazateljima, ne zaostajemo u usporedbi s regijom. Populacija u srednjoj životnoj dobi najčešći je online kupac, dok malo mlađa populacija predstavlja značajan potencijal u budućnosti. Istraživanjem "Shoppers Mind", sindiciranim istraživanjem tržišta online trgovine u BiH provedenim u suradnji s Agencijom za ispitivanje javnog mnijenja Valicon, a koje je u Sarajevu predstavila Asocijacija za internet-trgovinu EComm, potvrđeno je da generacija Z (osobe od 15 do 25 godina) ima veliki udio u internetskoj trgovini. Najveći postotak ove generacije online naručuje samo iz domaćih trgovina, 30 posto njih, premda ne isključuju ni kupnju iz stranih trgovina. Istraživanjem je utvrđeno i to da generacija "baby boomera" (osobe od 59 do 68 godina) sve više kupuje preko interneta, kao i mlađe generacije, a prema pokazateljima, uglavnom preferiraju domaće web-trgovine. Primjetno je da kupci u BiH, kao i oni u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji, najčešće kupuju elektroničke uređaje (19 posto), stvari za dom i vrt (14 posto), dok na kupnju odjeće i obuće otpada 28 posto. Preparata koji se koriste za ljepotu i zdravlje naručeno je 19 posto, hrane i pića 7 posto, a gotove hrane 4 posto. Ono po čemu se bh. kupci razlikuju od onih u Hrvatskoj i Sloveniji jest po udjelu plaćanja karticom. Ukazano je da postoji znatno nepovjerenje prema kartičnom plaćanju te da većina preferira plaćanje pouzećem, tj. plaćanje onda kada se dostavi roba. Zaključeno je da se internetska trgovina u BiH intenzivira te da će njezin razvoj biti potaknut ovim istraživanjem. Predsjednik EComm asocijacije Jasmin Marić detaljnije je obrazložio što će značiti ovo istraživanje. - Bez jasnih pokazatelja teško je upravljati i odlučiti smjer rada promocije, edukacije i zagovaranja tema važnih za e-trgovinu u BiH. Ova istraživačka platforma ponudit će svim lokalnim i regionalnim akterima redoviti uvid u online kupovne navike. Kompanije će bolje i učinkovitije upravljati svojim online kanalima promocije i prodaje, razvojne i javne institucije znat će koje barijere tržišta adresirati kroz projekte i politike, a asocijacija će pratiti najvažnije indikatore i time uspješnije raditi na unapređenju lokalnog tržišta i prekogranične trgovine. I drugi akteri uključeni u online trgovinu u ovim će statistikama pronaći vrijedne informacije - banke, kartične kuće, pošte, dostavljačke tvrtke, marketinške agencije fokusirane na digitalno oglašavanje i druge - izjavio je Jasmin Marić, predsjednik EComm asocijacije, prenose mediji. Imajući u vidu da se radi o najopsežnijem istraživanju koje je obuhvatilo uzorak veći od tri tisuće ispitanika, potvrđuje se detaljan uvid u aktualne trendove i obrasce ponašanja potrošača prilikom online kupnje. Glavni pokazatelji koje nudi ovo istraživanje uključuju detaljno razumijevanje online kupnje i kupovnog puta, i to kroz dubinsku analizu online potrošača, korisničko iskustvo s online trgovinama (općenito, u kategoriji), ponašanje u kupnji i donošenje odluka o online kupnji. Kompanija Valicon istraživanje "Shoppers mind" provodi u Adriatic regiji već 10 godina, dok je u BiH prvo istraživanje provedeno u 2018., i to u suradnji s Market makersima.

Upozorenja i oprez

Kupnja putem interneta u nekoliko klikova, inače, značajno olakšava svakodnevicu većini bh. stanovnika. Ušteda vremena je, naravno, na prvom mjestu, no unatoč tomu ipak treba voditi računa, upozoravaju iz udruga za zaštitu potrošača, s kojih se stranica naručuju proizvodi, kao i kako bh. građani plaćaju da u samo jednom trenutku ne bi ostali i bez željenoga proizvoda, ali i novca. Stoga, savjetuje se oprez.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?