Ne tako davno podrazumijevalo bi se da će nam stići čestitke za blagdane, baš kao i razglednice ljeti. Nažalost, kultura pisanja i slanja razglednica i čestitki lagano nestaje pred suvremenom tehnologijom. Pisma i razglednice sve više zamjenjuju čestitke i pozdravi preko društvenih mreža i aplikacija na pametnim telefonima. Potvrđuju to i Eurostatovi podaci na razini Europske unije, piše mirovina.hr.
Vrijednost prodanih razglednica i čestitki u Europskoj uniji lani je iznosila 60 milijuna eura, što je pad od 15 posto u usporedbi s 2023. godinom, kada je bila 69 milijuna eura. Još od 2014. godine pada vrijednost prodanih razglednica. Međutim, tijekom pandemije taj se broj povećao i dosegao najvišu razinu u proteklom desetljeću. Od 2020. do 2021. godine vrijednost prodanih razglednica porasla je za gotovo 50 posto i 2022. godine dosegnula je vrhunac od 81,3 milijuna eura.
Zanimljivo je i da je na razini cijele Europske unije 2024. godine u poštanskim i kurirskim uslugama bilo zaposleno 1,45 milijuna ljudi. Više je to nego deset godina ranije, kada se slalo više razglednica, a zaposlenih je bilo manje, 1,40 milijuna u 2014. godini. Poštanske i kurirske djelatnosti uključuju usluge poput preuzimanja, prijevoza i dostave pisama i paketa. U prosjeku je 70 ljudi na 10.000 zaposlenih radilo u sektoru poštanskih i kurirskih usluga. Manje je to u usporedbi s 2014. godinom, kada ih je bilo 75.
Nešto starije generacije još uvijek njeguju običaj pisanja i slanja čestitki. Potvrdili su to lani u vrijeme Božića umirovljenici. Poruke na mobitelima, kako su nam umirovljenici rekli, zamijenile su danas lijep običaj slanja božićnih čestitki.