Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

5 tipova trbuha koji ne znače da ste debeli, u čemu je stvar?

Iako svaki rast trbuha obično povezujemo s debljanjem, to ne mora nužno biti tako. Neki trbusi rastu zbog pretjeranog stresa, previše slatkiša ili sjedilačkog načina života
01. kolovoza 2017. u 07:18 0 komentara 1045 prikaza
Foto: screenshot/youtube

"Ljubavne ručke"

Prepoznatljiv po: jastučićima s obje strane trbuha.

 | Autor : Screenshot/YouTube Foto: Screenshot/YouTube

Uzroci: 

- sjedilački način života
- ljubav prema slatkišima
- puno alkohola
- puno šećera i rafiniranih ugljikohidrata (kolača, torti, bijelog kruha) te tjestenine i riže. 

Kako ga se riješiti? 

Pijte manje alkohola. Nekoliko čaša vina par puta na tjedan dugoročno će rezultirati vinskim strukom s jastučićima sa strane i izbočenim trbuhom. Prestanite piti na dva tjedna da regenerirate tijelo, a potom pijte umjereno. 
Promijenite prehranu. Izbjegavajte dijetalne proizvode i hranu s malo masnoće. Posegnite za jajima, mesom, povrćem te dobrim masnoćama poput oraha i lješnjaka, ribe bogate mastima te avokadom.
Počnite vježbati bar po malo. Ne morate ići u teretanu. Čak i duge šetnje će vam značiti dosta. U njih ubacite čučnjeve, obrnute sklekove i iskorak. 
Posebne instrukcije: fizička vježba i dobra prehrana dovoljni su da biste skinuli svoje jastučiće, savjetuje BrightSide. 

Trbuh od stresa

Prepoznatljiv po: isturenom nadutom, tvrđem trbuhu u području pupka. 

 | Autor : screenshot/youtube/ilustracija Foto: screenshot/youtube/ilustracija

Uzroci: 

- kronični stres
- preskakanje obroka
- puno kave
- iritabilni sindrom crijeva
- nezdrava hrana (grickalice, prženo, gazirana pića...)

Kako ga se riješiti:

- Idite u krevet ranije. Pod stresom ste i spavate premalo i loše, a to ometa proizvodnju leptina, hormona koji regulira apetit i metabolizam. 
- Opustite se prije spavanja. Vježbe disanja, duga kupka ili meditacija učinit će dovoljno da se restartate i opustite. Bilo bi dobro da vam to uđe u naviku jer ćete spavati bolje. Navečer ograničite unos kofeina. Pokušajte piti maksimalno dvije šalice kave na dan. 
- Ne pretjerujte s vježbanjem. Previše kardio vježbi mogu povisiti vašu razinu kortizola. Umjesto toga, izaberite jogu, duge šetnje ili odlazak u teretanu, ali nemojte se preforsirati. 
- Uključite magnezij u svoju prehranu. Ovaj mineral opušta tijelo, a ima ga u zelenom povrću, orašastim plodovima i pšeničnim mekinjama. 

Posebne instrukcije: 

Istegnite se i odradite par joga vježbi prije spavanja. Potom popijte čaj od kamilice. To će smanjiti razinu kortizola i opustiti vas. 

Niski trbuh

Prepoznatljiv po: donjem isturenom dijelu trbuha na mršavim ljudima.

 | Autor : screenshot/youtube/ilustracija Foto: screenshot/youtube/ilustracija

Uzroci:
- nedavna trudnoća
- monotone i stalno iste vježbe u teretani
- uvijek ista prehrana
- zakrivljena kralježnica

Kako ga se riješiti:

-  Zdrava prehrana i puno vlakana - zeleno lisnato povrće i cjelozrnati kruh. 
- Odustanite od čučnjeva - postoji vjerojatnost da ih ne radite pravilno i da previše opterećujete donji dio leđa što pogoršava stanje vaše kralježnice i čini trbuh još isturenijim. Zamijenite čučnjeve izdržajima. 
 - Jednaka raspodjela vježbi - nemojte preforsirati jedan dio sog tijela. Pokušajte s kružnim treningom. Na taj način, radit će sve skupine mišića. 

Posebne instrukcije: Pijte više vode i birajte lako probavljivu hranu, pogotovo zeleno povrće te lagane proteine - ribu i piletinu. 

Trudnički trbuh

Prepoznatljivo obilježje: I nakon trudnoće trbuh može izgledati kao da ste trudni, čak i do nekoliko mjeseci. 

 | Autor : screenshot/youtube/ilustracija Foto: screenshot/youtube/ilustracija

Uzroci: 

- premalo vremena za sebe. Maternica se sama spušta nakon poroda, a nije svim ženama lako vratiti se u fizičko stanje kao i prije trudnoće. U vraćanju "na staro" puno pomaže dojenje koje pospješuje kontrakcije maternice zbog čega se ona steže i prije vraća u prvobitno stanje. 
- počeli ste s treningom prerano. Bolje je da se odmarate dva do tri mjeseca nakon poroda prije nego počnete vježbati. 
- Slabi mišići karlice.

Kako ga se riješiti: 

- Uključite više ribljeg ulja u svoju prehranu. 
- Pokušajte uzimati svaki dan zdrave masnoće: orašaste plodove, masline, biljno ulje. To će vam pomoći i u borbi protiv umora. 
- Kegelove vježbe neka budu dio vaše rutine. 
- Dojite. Uz dojenje će vam se tijelo prije vratiti u prijašnji oblik. Procjenjuje se da tijelo na dojenje potroši minimalno 1000 kalorija na dan. 
- Nemojte raditi trbušnjake i čučnjeve, oni su najgori za vas nakon poroda. Dopustite tijelu da se najprije oporavi. 

Posebne instrukcije
Spavanje i istezanje prije spavanja. Koliko god možete vremena uloviti za spavanje, iskoristite ga. To će pomoći da vam se hormoni uravnoteže, a hormoni spavanja pospješuju izgaranje masnoće. 

Nadut trbuh

Prepoznatljiv po: večernjoj nadutosti. Ujutro vam je ravan, a navečer nadut, bez obzira što se niste udebljali. 

 | Autor : screenshot/youtube/ilustracija Foto: screenshot/youtube/ilustracija

Uzroci: 

- alergija na hranu
- spor metabolizam
- crijevna neravnoteža

Kako ga se riješiti: 

 - Ne jedite hranu koja vam ne čini dobro. Najčešće alergije i intolerancije na hranu uključuju gluten (tjestenina, kruh...), alkohol, kvasac (kolači, pivo) i prerađeni mliječni proizvodi (sir, mlijeko, maslac). 
- Uključite u prehranu više svježeg povrća, mesa, piletine i ribe. Pokušajte izbjegavati kruh i tjesteninu dva tjedna i pratite stanje. Ako vam se trbuh smanjio, vjerojatno ne reagirate na te namirnice dobro. 
- Ne preskačite doručak. Neka bude najobilniji od vaših obroka jer je probava najaktivnija ujutro. Nemojte jesti po noći. Hranu žvačite sporije i pijte puno vode. 
- Nadutost može biti znak neravnoteže crijevne flore. Uključite više probiotika u vašu prehranu. Ima ih u jogurtima te u određenom voću i povrću, poput kupusa, češnjaka i luka, prenosio 24sata.hr. 

Posebne instrukcije: 
Vježbe disanja dobro je uključiti u vašu rutinu. Za to vam treba samo par minuta. Ujutro lezite na leđa, opustite se i duboko udahnite i izdahnite 10 puta. Malo se prošećite nakon obroka. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.