Naslovnica Večernjakov pečat

Josip Grabovac: Ostvario sam svoj veliki san

U novoj videokampanji za brend Talyoni USA u suradnji s L’Oréalom Paris
31. svibnja 2019. u 13:30 0 komentara 507 prikaza
Pogledajte galeriju 1/3

Svjetski, a naš – tako bismo u jednoj rečenici mogli opisati Hercegovca s milanskom adresom Josipa Grabovca, prvoga hrvatskog profesionalnog modnog blogera, jedinoga službenog iz regije na milanskom Fashion Weeku, zaštitno lice svjetskih brendova, jednog od najbolje odjevenih Hrvata... i – naravno, finalista netom završenog Večernjakova pečata 2019. u kategoriji Ponos BiH – Uspjeh.

Emocije su još tu...

Ne zaboravimo i kako je, upravo zahvaljujući njegovu blogu Glas mode, taj 34-godišnjak za kratko vrijeme postao i jedan od stotinu najčitanijih modnih blogera na svijetu. Iako živi u Italiji i već pet godina uspješno plovi svjetskom modnom scenom, uvijek s ponosom ističe kako je rođen u BiH i dolazi iz naselja Knešpolje u Širokome Brijegu. Pitamo Josipa jesu li se slegli dojmovi nakon, prvo izbora u 150 kandidata za Osobu godine koji su obilježili 2018., a potom i ulaska među tri najbolja za uspjeh. - Finalist u kategoriji Večernjakova pečata Ponos BiH – Uspjeh, odnosno ulazak među tri osobe, sasvim je jasan odgovor. Ustvari, nikada nisam vjerovao da ću doći do Večernjakova pečata. Iskreno, nisam ga ni sanjao, jer za mene je to bio neostvariv san. A na kraju, sve se pretvorilo u javu. Emocije su još uvijek prisutne, a tako će sigurno biti još neko vrijeme, kako kod mene tako i u cijeloj mojoj obitelji. Iako sam dosad sudjelovao na stotinama glamuroznih događaja, moram svakako istaknuti samu organizaciju Pečata koja je bila na svjetskoj razini, besprijekoran protokol. Od same Uprave, direktora do ostalih večernjakovaca, sve su to posebne osobe, imam samo riječi hvale. Posebno hvala i svima onima koji su za mene glasovali iz cijelog svijeta – još uvijek pod dojmom govori nam Josip. Samo za Večernji list Josip otkriva i najnoviju suradnju na koju je, kaže, posebno ponosan, ali i koja ga je, kada mu je ponuđena, iznenadila.

- Upravo sam napravio videokampanju za Talyoni USA u suradnji s L’Oréalom Paris. Svjetlo dana ugledat će za 10-ak dana. Tu je još jedna novost - ponovno sam pozvan za pjevačko natjecanje mladih u Italiji (svojevrsni X-factor) da budem član žirija kao i prošle godine – priča Josip otkrivajući nam i kako obožava glazbu i kako je živi svakog dana:

- To je mali dar od Boga. Naravno, prihvatio sam ponudu tako da ćete me moći ponovno gledati u žiriju VarTalent X Trento u organizaciji Marca Consolija, vlasnika i direktora cijelog projekta, 27. i 28. rujna u posebnom izdanju za njihov 10. rođendan - kaže Josip koji je u stalnim obvezama. Već 5. lipnja ide u Split na My global fashion award, gdje će biti član stručnog žirija. - Na tom događaju prošle sam godine nagrađen kao prvi hrvatski profesionalni modni bloger. Već 10. lipnja sam u Firenzi na najvećem sajmu muške mode u svijetu Pitti Uomo, gdje je, nekako, mogu kazati, i počela moja karijera. Već tri godine zaredom tu sam počasni gost, a dogovorena je i suradnja s nekima od brendova. Slijedi Milan Fashion Week gdje sam akreditiran u Camera Nazionale Della Moda Italiana, već tri godine kao prva osoba na Balkanu. Pratit ću svjetske revije, raditi recenzije na blogu Glas mode, i, naravno, dogovarati nove suradnje. Na kraju mjeseca pak idem u Emirate sa službenom pozivnicom kao jedini VIP bloger gost na Dubai Fashion Weeku.

Josip je svojedobno izjavio i kako mu je želja jednoga dana imati vlastitu modnu marku JG. Otkriva nam kako je već imao seriju narukvica i ogrlica. Pravio ih je od materijala koji je stizao iz Indije, ali kako se blog počeo širiti, priznaje da nije mogao sve stići. Ipak, kaže: “Istina, u skoroj budućnosti mislim nešto pokrenuti”. U pet godina karijere iza sebe već ima više od 100 suradnji u BiH, Hrvatskoj, Srbiji - Beogradu , Švedskoj, Španjolskoj, Americi, Kanadi, Italiji, Izraelu, Engleskoj, Turskoj, Francuskoj, Švicarskoj, pa čak i u dalekoj Africi! Sve su to brendovi i suradnje koje, kaže, za njega imaju posebno značenje. Zaštitno je lice više od 15 brendova (moda, ugostiteljstvo, turizam) i to su sve suradnje koje konstantno traju i ne mijenjaju se.

Još veća želja za radom

Nije nepoznato kako posao kojim se Josip bavi često nailazi na nerazumijevanje u sredini iz koje dolazi. Čini mu se, kaže, kako je shvaćeniji u svijetu. - Sredina me još nije prihvatila i teško da hoće. Zato je i teško uspjeti tamo odakle jesi. No, to mi daje još veću želju za radom i uspjehom. Smatram kako nisam napravio ni polovinu onoga što još mogu dati sebi, ali i našoj državi predstavljajući je u svijetu – kaže Josip i ističe kako boravkom u BiH uvijek dobije inspiraciju pisati i odgovarati na upite portala i tako inspirirati jednu osobu više da krene u fantastičnu avanturu koja će postati posao od kojeg će plaćati svoje životne potrebe i, što je najbitnije, uživati u svakom danu i svakoj budućoj suradnji. U počecima bloganja obazirao sam se na “javne” osobe koje svakoga dana u medijima komentiraju blogere u negativnim kontekstima i tako sam počeo sumnjati u sebe, povlačio se i davao prostor tim osobama da komentiraju što žele jer sam mislio da su bitniji i bolji od nas! Naravno, danas o njima neću ništa negativno reći niti ikoga imenovati. Neki od naših modnih kritičara i dizajnera, ako ih tako mogu nazvati, nas blogere nazivaju samoprozvanim modnim znalcima, osobama koje se guraju u prve redove kao i na zidove slavnih. Osobno mislim da je suprotno, da oni to žele počevši od propalih televiziskih voditelja, glumaca, pjevača, “wanna be bloger” preko noći, “wanna be stilist” pa tako sve do mlade generacije poznatih roditelja koji su svaki dan u prvom planu. Naša pogreška nije što smo doprinijeli demokratizaciji same mode i srušili stoljećima stare hijerarhijske podjele koje su moć davale pojedincima. Danas u svijetu svi imaju mogućnost utjecati na sve. Mi koristimo internet koji nam nudi neprekidnu interakciju s publikom. Samim otvaranjem kvalitetnog i čitanog bloga profilirali smo se u javno poznate osobe gdje smo se našli u prvim redovima modnih revija, rame uz rame uz svjetske afirmirane modne urednike, kritičare, celebrityje... Često smo viđeni u svjetski poznatim modnim magazinima kao što su Vogue, Vanity Fair...

Ipak, činjenica je da ste za kratko vrijeme postali poznata i jako tražena osoba u Milanu, Parizu..., možemo reći europskim, pa i svjetskim modnim prijestolnicama. Koja je tajna vašeg uspjeha?

- Prihvatiti sebe onakvog kakav jesi i tvoja inspiracija nek’ bude tvoj uspjeh. Ne zanemarimo ni upornost. Poanta svega nije biti uspješan nego biti čovjek, ne mijenjati se, ne dopustiti da imaš utjecaj nad sobom, uvijek ostati isti kao i prvoga dana kad si bio, u mojem primjeru - barmen, i sada, kada si javna osoba. Koristite darovitosi koje posjedujete, život je jedan i nitko neće na vas čekati. Neuspjeh je uspjeh ako iz njega izvučemo pouku – jako je dobra izreka Malcolma Forbesa. Priznajem, imao sam i dosta neuspjeha, bio osuđivan... Na kraju, sve je to za mene bio “pencilin” da budem još bolji i dokažem sam sebi da mogu još više. Vratio bih se opet na Večernjakov pečat i nominaciju za Ponos BiH – Uspjeh, kandidatura i finale u kategoriji za Osobu godine moj je početak i velika motivacija za dalje - recept i formula za sve...

Josip kaže, jedva čeka kolovoz, mjesec odmora s obitelji i najvećom ljubavi u životu, kćerkicom Sarom zbog koje, kaže, sve ovo i radi i preponosan je na nju i njezin pogled na život sa samo devet godina. Upravo su njegov životni pokretač obitelj, ljubav i probuditi se svakoga dana uz osmijeh znajući da je živ i zdrav.

- Očekujem kako ću jednoga dana i sam dobiti Večernjakov pečat, nagradu za Osobu godine. Želim da se piše o BiH, želim biti ambasador BiH u svojoj kategoriji... A tko zna, možda se jednoga dana i vratim u sređenu i prihvaćenu državu gdje sam rođen i upravo tu radim posao koji volim.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.