Sastanak

Traži se potpora EU za deblokadu Hercegovine

Autoput
16.01.2013.
u 09:31

Vlasti FBiH pokrenule izradu plana trase autoceste bez Doma naroda

Više stručnjaka i političkih predstavnika usprotivilo se daljnjoj opstrukciji izgradnje autoceste na koridoru Vc kroz Hercegovinu te su najavili da će zatražiti ponovnu potporu Europske komisije kako bi konačno započeli radovi u ovome dijelu zemlje. Na sastanku kojemu je nazočio i predsjedatelj Vijeća ministara Vjekoslav Bevanda rečeno je da su neprihvatljivi i nezakoniti potezi federalnih vlasti kojima se nastoji promijeniti trasa dionice čime bi se za najmanje pet godina odgodio početak radova te poskupjela izgradnja ovoga dijela autoceste. Kako je izjavio stručni suradnik u uredu predsjedatelja Vijeća ministara BiH Mate Bandur, neprihvatljivo je da vlasti Federacije BiH raspišu natječaj za izradu studije oko promjene projekta vezanog uz autocestu na koridoru Vc iako nije prihvaćena nova varijanta u Domu naroda FBiH.

Višestruko poskupljenje

To je, po njegovim navodima, samo nastavak ranije strategije da se autocesta dalje udalji prema istočnom dijelu Hercegovine kod Mostara čime bi se gotovo u nemoguću poziciju dovela izgradnja ove dionice. Po njegovim riječima, stručnjaci iz IGH već su istaknuli kako se radi o lošijoj varijanti koja bi autocestu kod Počitelja poskupjela za 39 milijuna, a kod Blagaja za 83 milijuna eura. Bandur je pri tome upozorio na svojevrsni nastavak pritisaka kako bi se dalje opstruirala gradnja autoceste. Dekan Građevinskog fakulteta Ivan Lovrić ocijenio je da su novi prijedlozi za izgradnju autoceste rađeni nekompetentno i da su neprovedivi. 
“Ne mogu se oteti dojmu da se pokušavaju donijeti rješenje da se ovdje ne radi ništa”, dodao je Lovrić. Po riječima zastupnika u federalnom Parlamentu Predraga Kožula, federalne vlasti nastoje nametnuti prijedlog da se trasa autoceste promijeni i do 70% na ovome području što bi zahtijevalo provedbu novog istraživanja. Upozorio je da bi se, čak, i slučaju da se izgradi značajan dio zapadne Hercegovine našao u prometnoj izolaciji ako se ne napravi sjeverna obilaznica oko Mostara.

Zapadna Hercegovina

“Predstavnici vlasti od Širokog Brijega do Tomislavgrada inzistiraju da se uključi pitanje sjeverne obilaznice kako bi nam ta trasa bila prihvatljiva. Na tom moramo inzistirati jer ćemo u suprotnom biti na izvjestan način izolirani”, rekao je Kožul. On je dodao da treba pozvati Europsku komisiju da pomogne u rješenju prijepora. Bivši ministar u Vladi Federacije BiH Nevenko Herceg posvjedočio je tzv. iskustvima crtanja novih trasa autoceste flomasterom čiji je očiti cilj opstrukcija izgradnje autoceste. 
“Riječ je da se ne gradi ili odgodi gradnja autoceste i drugih prometnih poveznica. Nudi nam se varijanta, primjerice da od Mostara put prema Ljubuškom vodi preko Nevesinja”, dodao je Herceg. Po njegovim riječima, ako se ponovno započnu praviti studije, samo za okolišnu dozvolu trebat će sačekati tri godine. Boro Puljić, koji je na čelu kompanije Ecco plan, koja je sudjelovanja u projektiranju autoceste na koridoru Vc, istaknuo je da je struka o tome sve rekla. Dodao je da vlasti Federacije BiH imaju pravo ‘flomasterom’ i crtati autocestu pozivajući pri tome hrvatske političke stranke ospore prijeporne zakone i izmjene pred Ustavnim sudom, najprije kada je u pitanju Zakon o prostornom planiranju i Zakon o posebnim obilježjima na autocesti.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?