nadoknade putnicima

U Europskoj uniji usuglasili su se o nižim naknadama za kašnjenje letova

avion, putnici
shutterstock
10.06.2025.
u 18:18

Zemlje EU-a suglasile su se da se smanje nadoknade putnicima za kašnjenja letova jer su se zrakoplovne kompanije žalile na velika financijska opterećenja. Dogovor članica EU-a treba biti razmotren u EU parlamentu i mogao bi biti predmet daljnjih izmjena prije mogućeg usvajanja. Putnici trenutačno mogu tražiti do 600 eura za kašnjenje dulje od tri sata, prema pravilu koje je usvojeno prije više od 20 godina.

Zrakoplovne kompanije redovito se žale na prekomjerno financijsko opterećenje, koje je EK procijenio na 8,1 milijardu eura godišnje. U zamjenu za uvođenje viših pragova za isplatu nadoknade zrakoplovne kompanije morat će pojednostaviti kompliciran i često nejasan proces zahtijevanja nadoknade jer su mnoge kompanije do sada otežavale podnošenje zahtjeva za novčanu nadoknadu, a olakšavale dodjelu svojih vaučera. Također, pojačavaju se prava putnika s invaliditetom. Ostala pravila o nadoknadama ostaju nepromijenjena, osobito ona koja se odnose na "izvanredne okolnosti", na osnovi kojih se određuje mora li kompanija uopće isplatiti bilo kakvu nadoknadu. Nadoknada se ne isplaćuje ako je kašnjenje ili otkazivanje leta izazvano "izvanrednim okolnostima", iako ovaj termin nije precizno definiran, obično se odnosi na situacije poput ekstremnih vremenskih uvjeta, političke nestabilnosti, sigurnosnih prijetnji ili problema s kontrolom letenja.

Štrajkovi se, u većini slučajeva, ne smatraju izvanrednim okolnostima, kao ni redoviti tehnički kvarovi ili nedostatak osoblja. Pravila se odnose na zrakoplovne kompanije registrirane u EU, poput Ryanaira, koji je registriran u Irskoj, ili na letove koji polaze iz zemalja EU-a ili schengenske zone. Ova pravila više ne vrijede za Ujedinjeno Kraljevstvo, ali ih je britanska vlada uglavnom prekopirala u svoje zakonodavstvo. Ostaju i nepromijenjena pravila u vezi s otkazivanjima letova i obvezama kompanija da osiguraju hranu, smještaj i alternativni prijevoz putnicima čiji su letovi otkazani ili odgođeni. U praksi se ova pravila često loše provode, putnici sami nađu smještaj ili alternativni prijevoz ili naknadno podnesu zahtjev za nadoknadu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije