ZANIMLJIVO OTKRIĆE

Prvi put snimljena zvijezda s dva egzoplaneta: Svaki od njih veći od Jupitera

24.07.2020.

Istraživanje je objavljeno u časopisu The Astrophysical Journal Letters

Europski južni opservatorij (ESO) snimio je svojim teleskopom prvu fotografiju u povijesti mlade zvijezde nalik Suncu oko koje se vrte dva divovska egzoplaneta.

Znanstvenici su nedavno zadivili svijet snimkom VTL teleskopa na kojoj se vidi rađanje novog planeta.

Sad su pak putem istog teleskopa snimili izravnu fotografiju planetarnog sustava zvijezde koja nalikuje našem Suncu, a koja je od nas udaljena oko 300 svjetlosnih godina. Ime navedene zvijezde je TYC 8998-760-1. - Uspjeli smo snimiti okruženje koje je vrlo slično našem Sunčevom sustavu, ali u mnogo ranijoj fazi njegova razvoja - rekao je astronom Alexander Bohn sa Sveučilištu Leiden u Nizozemskoj, navodi ESO.

- Iako su astronomi do sada u našoj galaksiji neizravno otkrili više tisuće planeta, samo je mali dio tih egzoplaneta izravno snimljen - objasnio je astronom Matthew Kenworthy sa Sveučilištu Leiden.

Takva istraživanja su važna, navodi, jer su direktna zapažanja egzoplaneta važna u pronalaženju okruženja u kojima je moguć razvoj života. Snimka koju je ESO objavio je prva izravna snimka više od jednog egzoplaneta oko zvijezde koja je slična suncu, samo je u značajno mlađa

- Prva izravna fotografija nekog egzoplaneta snimljena je 2004. također putem VLT-a kada je uhvaćena malena mrlja svjetlosti koja kruži oko smeđeg patuljka, neke vrste neuspjele zvijezde - dodao je Kenworthy. Snimljeni egzoplaneti su ustvari dva plinovita diva koja imaju mnogo veću masu od Jupitera, najvećeg planeta u Sunčevom sustavu. Jedan od njih ima 14 puta veću masu od Jupite, a drugi šest puta. Zvijezda kraj koje se nalaze stara je samo 17 milijuna godina. Istraživanje je objavljeno u časopisu The Astrophysical Journal Letters.