ZUCKERBERG PRED KONGRESOM

Platite pa vam Fejs neće slati oglase

11.04.2018.
u 21:14

Završeno je dvodnevno svjedočenje šefa Facebooka Marka Zuckerberga pred američkim zakonodavcima – ništa više ne smije ostati isto

Osnivač Facebooka Mark Zuckerberg završio je jučer dvodnevno svjedočenje pred američkim Kongresom u aferi neovlaštenog trgovanja osobnim podacima. Dvama detaljima odmah je pobudio zanimanje: kao prvo, pojavio se u odijelu, a drugo – sjedio je na povišenoj stolici jer, eto, visok je 170 cm. Kako se i očekivalo, 44 senatora koja su ga ispitivala pokazala su nedovoljno znanja da bi mu postavili prava pitanja. 

Medijska kompanija

Moglo bi se tako reći da je šef Facebooka dobio prvu rundu protiv američkih zakonodavaca. Osim jedne stvari, a to je izjava: “Mi smo doista odgovorni za sadržaj.”

U nastavku je ipak podrobnije obrazložio tu svoju izjavu rekavši: “Ali ne proizvodimo mi taj sadržaj. Iako smo mi prije svega tehnološka, a ne medijska kompanija, imamo određenu odgovornost prema svojim korisnicima. Ali ta odgovornost nije uređivačke prirode”, obrazlaže Zuckerberg. Ipak, već su se pojavila mišljenja da će prva rečenica imati dalekosežne posljedice ne samo za Facebook nego i za druge platforme poput, primjerice, Googlea. Jer, naprosto nema više izgovora kad je riječ o kontroverznim sadržajima koji se na najvećoj društvenoj mreži (i drugdje) pojavljuju ako je sam šef Facebooka rekao da je sadržaj ipak i njegova odgovornost. Rekao je u saslušanju koje je prošao prilično hladnokrvno i koncentrirano još nešto jako zanimljivo: “Mi općenito vjerujemo da je poslovni model temeljen na oglašavanju za nas adekvatan. U svakom slučaju razmišljamo o mogućnosti da se korisnicima ponudi pretplatni model u kojem ne bi bilo oglasa. Ali uvijek će postojati verzija Facebooka s neograničenim besplatnim pristupom.” Ovdje leži razlog zbog kojeg je šef najveće društvene mreže bio tako hladnokrvan. Vjerojatno je i prije početka saslušanja bio svjestan toga da ga članovi senatskih odbora neće previše ispitivati o oglasnom modelu na kojem Facebook počiva, odnosno o tome na koji se način provodi ciljano oglašavanje zbog kojeg je društvena mreža tako atraktivna različitim interesentima.

“Ne bih otkrio svoj hotel”

Republikanski senator Ted Cruz predbacio mu je političku pristranost navodeći često zatvaranje stranica desničarskog sadržaja, ali i potiskivanje konzervativnih tema. Na jednostavnom mu je primjeru demokratski senator Dick Durbin pokazao zašto Zuckerberga svi prozivaju zbog privatnosti. Odbio mu je, naime, reći u kojem se hotelu smjestio za boravka u Washingtonu. A Durbin mu je odgovorio: “Upravo o tome se radi. Vašem pravu na privatnost, granicama te privatnosti i koliko je u današnjoj Americi želite prepustiti.” 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?