Prvi je koronavirus

Ovo je pet ključnih razloga zbog kojih je Biden pobijedio na izborima

Joe Biden
08.11.2020.
u 11:34

Joe Biden 46. je američki predsjednik, izvijestili su američki mediji u subotu poslijepodne nakon što je osvojio dvije ključne države, Georgiju i Pennsylvaniju koja je još značajnija jer nosi čak 20 elektorskih glasova. 

Biden je u svom pobjedničkom govoru pozvao na ujedinjenje Amerike, ali i naglasio kako mu je prvi korak borba s koronavirusom.

- Ljudi, krećemo od bitke s virusom. Ne možemo obnoviti ekonomiju i uživati u svemu lijepome dok to nije riješeno - kazao je.

BBC je objavio analizu u kojoj piše zašto je Biden pobijedio, a naveli su pet ključnih razloga, od kojih je prvi upravo koronavirus.

1. Koronavirus

Možda najveći razlog zbog kojeg je Biden dobio predsjedničko mjesto je nešto što je bilo potpuno izvan njegove kontrole. Pandemija koronavirusa, osim što je odnijela više od 230.000 života, također je transformirala američki život i politiku u 2020. A u posljednjim danima opće predizborne kampanje činilo se da to priznaje i sam Donald Trump.

"S lažnim vijestima sve je Covid, Covid, Covid, Covid", rekao je predsjednik na skupu prošlog tjedna u Wisconsinu, gdje su posljednjih dana zabilježeni sve veći brojevi. Mediji koji su se fokusirali na Covida, prije su bili odraz, a ne pokretač zabrinutosti javnosti zbog pandemije - što je rezultiralo nepovoljnim ispitivanjem predsjednikova rješavanja krize. Anketa koju je prošlog mjeseca provela tvrtka Pew Research, sugerirala je da je Biden imao 17 postotnih bodova prednosti u odnosu na Trumpa kada je došlo do povjerenja u njegovo rješavanje epidemije.

Pandemija je bila vodeća uloga u Trumpovim ocjenama odobrenja, koja se, prema Gallupu, u jednom trenutku tijekom ljeta spustila na 38% - onu koju je Bidenova kampanja iskoristila.

2. Kampanja bez gafova

U svom trećem pokušaju za Ovalni ured, Biden je još uvijek imao svoj dio verbalnih spoticanja, ali bili su dovoljno rijetki da nikad nisu postali više od kratkoročnog problema. Dio objašnjenja za to, naravno, jest da je sam predsjednik Trump bio neprekinuti izvor ciklusa vijesti. Drugi je čimbenik bio da su u nacionalnoj pažnji dominirale veće priče - pandemija koronavirusa, prosvjedi nakon smrti Georgea Floyda i ekonomski poremećaji.

Ali Biden-ova kampanja je imala usklađenu strategiju za ograničavanje izloženosti svojih kandidata, držanje odmjerenog tempa u kampanji i minimiziranje šansi da bi umor ili nepažnja mogli stvoriti probleme.

3. Bilo tko, samo da nije Trump

Biden se kladio u svoju političku sreću na tvrdnju da je Trump previše polarizirajući i previše eksplozivan, a ono što je američki narod želio bilo je smirenije i stabilnije vodstvo.

"Iscrpljuje me Trumpov stav kao osobe", kaže Thierry Adams, rodom iz Francuske koji je nakon 18 godina života na Floridi dao svoj prvi glas na predsjedničkim izborima u Miamiju prošlog tjedna. Demokrati su uspjeli napraviti ove izbore referendumom o Trumpu, a ne binarnim izborom između dvojice kandidata.

4. Politika centra

Tijekom kampanje za demokratskog kandidata, Bidenova konkurencija dolazila je s njegove lijeve strane, s Berniejem Sandersom i Elizabeth Warren koji su vodili dobro financirane i organizirane kampanje koje su generirale mnoštvo rock-koncerata. Unatoč pritisku svog liberalnog krila, Biden je ostao pri centralnoj strategiji, odbijajući podržati univerzalnu zdravstvenu zaštitu koju vodi država, besplatno fakultetsko obrazovanje ili porez na bogatstvo. To mu je omogućilo da maksimizira privlačnost umjerenim i nezadovoljnim republikancima tijekom opće izborne kampanje.

5. Više novca

Ranije ove godine, Bidenove su se blagajne praznile vrlo brzo. U opću predizbornu kampanju ušao je na odlučan način u nepovoljnom položaju prema Trumpu, koji je gotovo cijelo svoje predsjedništvo proveo gomilajući ratni kovčeg koji se približio milijardi dolara. Međutim, od travnja nadalje, Bidenova se kampanja transformirala u prikupljanje sredstava i, dijelom zbog rasipnosti Trumpove kampanje, završila u puno jačoj financijskoj situaciji od svog protivnika. Početkom listopada, Bidenova kampanja imala je na raspolaganju 144 milijuna dolara više gotovine od Trumpove, što joj je omogućilo da Republikance pokopa u bujici televizijskog oglašavanja u gotovo svim ključnim državama na bojnom polju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?