OPTUŽBE

Facebook je dopustio da ‘like’ postane oružje u Trumpovoj kampanji

Donald Trump
Reuters/PIXSELL
18.03.2018.
u 19:16

Tvrtka Cambridge Analytica bila je angažirana u američkoj kampanji Donalda Trumpa i u referendumskoj kampanji za Brexit

Klikanje opcije “like” iliti “sviđa mi se” na društvenoj mreži Facebook pretvoreno je u moćno političko oružje. Korišteno je u maniri informacijskog ratovanja u kampanjama za američke predsjedničke izbore i za referendum o izlasku Velike Britanije iz EU, pokazuje dosad najdetaljnija serija članaka u kojoj londonski Guardian otkriva kako su tvrtka Cambridge Analytica i partneri pobrali podatke o oko 50 milijuna korisnika Facebooka i na temelju njih razvili algoritme koji mogu odrediti psihometrijski profil svakog korisnika Facebooka i birača na izborima. 

Zviždač Chris Wylie, koji je radio za tvrtku Cambridge Analytica, opisao je Guardianu kako je ta tvrtka zlouporabila podatke neovlašteno prikupljene s Facebooka i kako su predstavnici te tvrtke neistinito svjedočili u istragama u SAD-u i u Velikoj Britaniji. Kompanija Facebook prozvana je da je znala za masovan neovlašteni upad u podatke koje prikuplja od korisnika, ali da nije ništa učinila. Istražno povjerenstvo u britanskom parlamentu pozvalo je, nakon Guardianovih otkrića, i Marka Zuckerberga, osnivača i direktora Facebooka, da svjedoči pred povjerenstvom. 

 

 


Tvrtka Cambridge Analytica bila je angažirana u kampanji Donalda Trumpa i u referendumskoj kampanji za Brexit, pomažući tim kampanjama da vrlo precizno ciljaju pojedine birače, čije je preferencije tvrtka mogla prepoznati na temelju psihometrijskog profila izrađenog prema njihovu ponašanju na Facebooku. 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?