Žepče

Otvorena izložba ‘Skice vitraja - Vizualizirani putovi ideja’

23.05.2016.
u 11:00

U Žepču je u Galeriji “Ljerka Njerš” otvorena izložba “Skice vitraja - Vizualizirani putovi ideja” akademskih slikarica Slađane Matić Trstenjak i Kristine Ćavar. Riječ je o mladim slikaricama koje su diplomirale na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu. Kristina Ćavar je do sada imala deset samostalnih i više od 40 skupnih izložbi, dok je Slađana Matić Trstenjak imala više od sedamdeset skupnih i osamnaest samostalnih izložbi. Članice su brojnih udruga likovnih umjetnika u BiH i okruženju.

Ćavar je dobitnica 2. nagrade za najljepšu poštansku marku HP d.o.o. Mostar 2015., dok je Matić Trstenjak dobitnica nagrade “4. Ex tempore Eko Drava 2014.”, Maribor, Slovenija i 2010. prve nagrade “Ismet Mujezinović” za najbolji likovni izraz u kategoriji profesora likovne kulture u Bosni i Hercegovini. Izložbu u Žepču svečano je otvorio načelnik općine Žepče Mato Zovko. Izložba obuhvaća ukupno 34 slike, od svake autorice po 16 izložaka. Skice su rađene u tehnikama tuš, olovka i akrilik na papiru, dok su kod Kristine Ćavar finalna djela u boji digitalni printovi.

Motivi na slikama su sakralni. U predgovoru izložbi Beat Čolak kaže: “Skice za vitraje Kristine Ćavar i Slađane Matić Trstenjak upravo su to korito čije su se vode slile u konačne verzije postavljene na crkvene otvore. Polazeći od izvorišnih sumarnih obrisa i osnovnih kompozicijskih odrednica, kreativne struje ostavile su tragove kretanja i širenja u unaprijed određenim okvirima, tragove koji se mogu iščitati u kolorističkim, kompozicijskim i ikonografskim promjenama, promjenama u tretmanu prizora, minucioznosti oblikovanja i brojnim drugim detaljima. Svaka od tih mijena svjedoči predanost radu, brušenje početne zamisli u kojoj je od samoga početka neodvojivo sadržana krajnja točka, trenutak u kojem umjetnik vlastito djelo prihvaća kao dovršeno. Tako su iz početnih izmaglica polako izranjali sve određeniji prizori, sve jasnije figure i sve usklađenije kolorističke kombinacije.

Stvaralački putovi, naravno, nisu kod svakoga jednaki pa se kod Slađane Matić Trstenjak u prikazima Bogorodice osjeća tendencija stilizaciji i postupnoj redukciji oblika, osobito u detalju lica čije se početne, gotovo portretne, crte gube u općenitim obrisima, napuštajući zemaljske osobine Isusove majke, štovane zbog onostranih vrijednosti. Kristina Ćavar, pak, svoju je viziju sv. Josipa Radnika oslobađala suvišnosti, usredotočujući pozornost na dočaravanje očinskoga odnosa prema djetetu Isusu.

Skladu toga roditeljskoga odnosa odgovaraju blage i vijugave linije te idiličnost krajolika u kojemu su figure postavljene, dok je Josipova marljivost tek naznačena snažnom podlakticom.

Ovdje izložene skice dviju umjetnica tako su same po sebi vrijedna i zanimljiva ostvarenja, a konačne realizacije, postavljene u ambijent i okupane sunčevim zrakama, neminovno će blistavim bojama i vedrim notama potvrditi dostizani sklad.” Izložbu je posjetilo mnogo posjetitelja koji su imali pozitivne kritike. Ostaje otvorena do 15. lipnja. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?