Počeo filmski program 28. DHF-a u ambijentu novog Kulturnog centra "Ivo Gregurević"

Na festivalu u Orašju nakon "Čaruge" prikazan "Illyricum", večeras "Tragovi"

29.08.2023.
u 19:16

Redatelji Zrinko Ogresta i Dražen Ferenčina te glumci Mladen Čutura, Nives Ivanković, Sandra Lončarić, Duško Mudrinić, Darko Milas, Slaven Knezović... samo su neka od prepoznatljivih imena u svijetu glume i filma. No, kako na mladima svijet ostaje tako i u glumištu dolazi smjena generacija. Možda će upravo među njima biti neka od imena mladih zaljubljenika u film, polaznika filmske radionice "Stvaranje filma" filmskog festivala u Orašju. Naime, zahvaljujući Danima hrvatskog filma u Orašju, grad na Savi sve je atraktivniji i privlačniji, kako profesionalnim glumcima tako i mladim filmofilima, gdje im se pruža prilika naučiti više o procesu stvaranja filma, ali i snimiti svoj autorski amaterski uradak. Hrvatska matica iseljenika Zagreb, suorganizator festivala u Orašju od njegova početka, prije četiri godine u suradnji s Centrom za kulturu Orašje pokrenula je atraktivan novi filmski projekt. Okupljaju polaznike iz BiH, Hrvatske i iseljeništva u cilju povezivanja na polju kulture, prvenstveno filma. Sudionici radionice rade i uče od profesionalaca, akademskog redatelja Ivana Mokrovića iz Zagreba. Plan je mladih filmaša napraviti hibridnu dokumentarno-igranu formu filma. Film ovih mladih autora i glumaca bit će prikazan u sklopu festivala Dani hrvatskog filma u Orašju, u četvrtak, 31. kolovoza.

U Orašju kao doma

Sve četiri godine u Orašju je i akademski redatelj Ivan Mokrović iz Zagreba, koji svoja profesionalna iskustva i stručna znanja sa zadovoljstvom prenosi na mlade. - Najljepši posao na svijetu je stvarati i raditi nešto kreativno, bilo da je pisanje scenarija, gluma pred kamerom, režija ili biti iza kamere. U Orašju se pomalo osjećam kao doma. Nadam se da će mladi naučiti nešto novo, možda se usmjeriti prema radu u filmskoj industriji, steći nova iskustva i neka nova prijateljstva. Nadam da ću kod mladih uspjeti probuditi tu strast koju imam u sebi i koju sam imao kad sam bio mlad - s optimizmom je poručio ovaj mladi uspješni redatelj, koji je trenutačno zaposlen na HRT-u u Dokumentarnom programu. Uz sve to, glumi i u crtićima, kao redatelj u sinkronizacijama u crtanim filmovima te radi na svojem dugometražnom projektu hrvatskog mjuzikla.

Zadovoljne su suradnjom predstavnice Centra za kulturu Orašje i Hrvatske matice iseljenika Zagreb. - Ovo je jedan od najljepših projekata koje Centar za kulturu Orašje provodi u suradnji s Hrvatskom maticom iseljenika. Ove godine radionicu smo produljili za još jedan dan i trajat će od 25. do 31. kolovoza. Naše polaznike i vrijednog redatelja čeka veliki posao jer zaista nije lako okupiti ekipu i osmisliti sve što će raditi ovih dana. Ove godine imamo 12 polaznika iz BiH, Hrvatske i Mađarske i nadam se da će im biti lijepo te da će uživati kao i njihovi prethodnici. Radujemo se svakoj novoj radionici i da je dočekamo i sljedeće godine - istaknula je Sanja Pejić, ravnateljica Centra za kulturu Orašje. Zadovoljstvo suradnjom ne skriva ni Nives Antoljak iz HMI-ja Zagreb. - Orašje je pravo mjesto za filmsku radionicu koja okuplja zaljubljenike u film. Svi znamo da je tu negdje u BiH i Hrvatskoj korijen zaljubljenika u film i sigurna sam kako će i ove godine mladi napraviti odličan filmski uradak. Osnovni cilj ove radionice je povezati mlade ljude iz Hrvatske, BiH i šire, vezano uz kulturu, film i kulturna događanja jer kultura spaja ljude, a jedan film može napraviti puno. S druge strane, film ostavlja neizbrisiv trag koji brojne generacije nakon toga mogu vidjeti. Nadam se da će i ova radionica, kao i svi projekti Hrvatske matice iseljenika, ostaviti trag prijateljstva među ljudima - poručila je Nives Antoljak.

Neda Maretić je Hrvatica koja je živjela i radila kao novinarka i TV voditeljica u Makedoniji. Sada živi u Budimpešti i radi dao dopisnica vezano uz Hrvate u Budimpešti. U Orašju je u ulozi novinarke, ali i polaznice filmske radionice te ističe kako je radionica još jedan način povezivanja Hrvata preko kulture. - Pokušat ću diljem svijeta pronijeti glas o Orašju i ovoj radionici.

Ovdje ću biti sudionica radionice kao dio filma i zahvalna sam što su ovi projekti značajni za sve nas, osobito za nas Hrvate koji živimo izvan Hrvatske, zato što je ovo način okupljanja i druženja svih nas. Mediji su jako važni i značajni zato što prenose sliku, a ako se glas ne prenese preko medija, nitko neće znati što se događa ovdje u Orašju, u Hrvatskoj, Makedoniji… - kazala nam je Neda. Vid Džodžo, poučen odličnim iskustvima s prethodnih dviju radionice u Orašju, i ove je godine stigao iz Bjelovara jer, kaže, uvijek se nešto novo može naučiti. - Nisam profesionalni filmaš, ali se nadam u svrhu svoje struke iskoristiti svoje filmsko znanje koje sam skupio iz popularne kulture današnjice i radionica u Orašju, gdje je izvrstan projekt za mlade i odlično organiziran. Naučimo nešto novo i jako se lijepo družimo - poručio je Vid, student Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

"Čaruga" otvorio program

Nakon otvorenja novoobnovljenog zdanja stare kinodvorane i njezina pretvaranja u Kulturni centar "Ivo Gregurević", stara dama kulture u novom je ruhu u punom sjaju. Prvi prikazani film u novom ambijentu je "Čaruga", po festivalskoj tradiciji film u kojem Ivo Gregurević glumi glavnu ulogu. Prikazan je i prvi film iz najnovije hrvatske produkcije - "Illyricum" Simona Bojevica, a večeras je na rasporedu film "Tragovi" redateljice Dubravke Turić.•