Brend

Konkurentan proizvod s brendom donosi i do dva puta veću prodaju

salata
27.09.2010.
u 07:25

Brendirana salata Stribor proizvođača zagrebačke Fragarie prodaje se gotovo dvostruko više nego nebrendirana i bez ulaganja u promociju brenda, što pokazuje da je robna marka dodana vrijednost

Zagrebačka županija nastavlja s promocijom lokalnih proizvoda pa će paleti proizvoda koji nose robnu marku Proizvod zagrebačke županije pridružiti i jedanaesto ime – domaću šunku Grof. Šunka je, kao i poznati brendovi županije Samoborska salama ili sir Dragec, autohtoni proizvod kojim lokalna vlast potiče razvoj domaće prehrambene industrije.

Spori proboj

Hrvatska ima samo devet zaštićenih autohtonih prehrambenih proizvoda iako ima osnove da ih bude na stotine. Nove robne marke sporo se probijaju na tržište. Da bi se pozicionirao neki novi proizvod, cijena njegova tržišnog lansiranja kreće se pet do deset posto maloprodajne cijene. Kada se proizvod jednom plasira, oglašavanje i promocija brenda nose od 0,5 do tri posto cijene. – Ali iskustvo kaže da se to ulaganje isplati – kaže konzultantica Branka Bajt, partnerica u konzultantskoj tvrtki Okomito koja je i kreirala posljednja dva prehrambena brenda koji su se pojavili na tržištu: šunku Grof i oprane salate Stribor. – Prodaja gotovih jela uvelike raste, što domaći proizvođači tek prepoznaju kao trend. U maloprodaji u segmentu gotovih jela imamo niz stranih brendova, a domaći tek kreću – kaže.

Asocijacija

Zagrebačka Fragaria, vodeći proizvođač voća, povrća i sadnica, ugodno je iznenađena uspjehom svoga prvog brenda opranih salata Stribor. Brendirana salata prodaje se gotovo dvostruko više nego nebrendirana i bez ulaganja u promociju brenda, što pokazuje da je robna marka dodana vrijednost, kažu vlasnici tvrtke. Fragaria je veliki proizvođač, ima 100 zaposlenih i stotinjak kooperanata. Prvenstveno je proizvođačka tvrtka, a većinu proizvodnje izvozi. Vlasnici Fragarije kažu da domaće tvrtke mogu kreirati konkurentan brend ako imaju kvalitetan i cijenom konkurentan proizvod te ako ulože u kreiranje brenda jer je vrijeme prodaje nebrendiranih proizvoda prošlo. Marketinška stručnjakinja upozorava da je prije kreiranja brenda i njegova imena ključno znati tko je potencijalni kupac i koje mu potrebe proizvod zadovoljava.

Za šunku smo izabrali ime Grof jer je ono asocijacija na tradiciju, dobru hranu, gozbe i uživanje te plemstvo po kojem je Zagrebačka županija poznata. Kad je riječ o salati koju je teško razlikovati na prvi pogled, kao i primjerice rižu ili ribu, često se kreira lik koji će kao simbol služiti da ga potrošač zapamti. Primjeri su riža Uncle Ben’s, sardine Eva i slično. Tako je nastao i “naš” Stribor, ime i lik na pakiranju proizvoda opranih salata. To ime projicira zeleno, svježe, zdravo, hrvatsko, kao neki šumski junak, zaštitnik zdravlja i svježine – kaže Andrijana Čuljak, partnerica u Okomitom.

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?