DESNICA RADIVOJEVIĆ:

Ilegalno sam smijenjen, sud će potvrditi da je odluka bila ništavna

Desnica Radivojević
05.11.2012.
u 09:45

Rasplet krize vlasti u Federaciji BiH umnogome ovisi o statusu dosadašnjeg zamjenika premijera i ministra prostornog uređenja Desnice Radivojevića

 

Rasplet krize vlasti u Federaciji BiH umnogome ovisi o statusu dosadašnjeg zamjenika premijera i ministra prostornog uređenja Desnice Radivojevića. Njegov povratak u Vladu, a o čemu će zadnju riječ dati Ustavni sud FBiH, značajno bi olakšao rad izvršne vlasti u ovom entitetu.
Jeste li uputili žalbu Ustavnom sudu FBiH i što ona sadržava?
Da, 17. listopada sam uputio Ustavnom sudu FBiH zahtjev za rješavanje spora između predsjednika Federacije BiH i mene u funkciji zamjenika premijera federalnog ministra prostornog uređenja. U zahtjevu je navedeno da je tijekom rasprave održane dana 29. kolovoza na Ustavnom suda Federacije BiH jasno ukazano, a potom i kvalificirano u presudi broj U-20/12, od 4. listopada, da ostavka nije bila rezultat moje volje, niti je podnesena kao osobni čin. U presudi se također navodi da ova “ostavka’’ ne može proizvoditi pravni učinak u tijelima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine. Iznio sam i niz detalja koji rasvjetljavaju ukupnu situaciju povodom ove isfabricirane “ostavke”, a koje je već notirao Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine u prethodnom postupku. Navedene su i druge povrede prava, što sve zajedno, prema mojoj procjeni, odluku predsjednika Federacije čini pravno ništavnom. S obzirom da je predsjednik Federacije propustio iskoristiti ostavljenu mogućnost da preispita odluku, predložio sam Ustavnom sudu Federacije BiH da to učini i na temelju svoje presude U-20/12, i formalno stavi izvan snage odluku predsjednika Federacije o mom razrješenju.
Postoje mišljenja da bi se na odgovor Ustavnog suda moglo čekati i nekoliko mjeseci. Kakva su Vaša očekivanja u tom pogledu?
Ustavni sud Federacije BiH je institucija koja ima svoju dinamiku rada i na nju se ne može utjecati. U svakom slučaju, prethodna presuda je bacila jasno svjetlo na ilegalni pokušaj mog smjenjivanja, tako da očekujem da će u sljedećem razdoblju ona pored već jasno izraženog konceptualnog stava, biti i faktički potvrđena u praksi. Jer, ako je “ostavka” okvalificirana da ne može proizvoditi pravni učinak, onda je samim tim odluka predsjednika Federacije BiH o mom razrješenju ništavna, odnosno nevažeća, i stvari se vraćaju u prethodno stanje prije odluke.
Druga opcija je da predsjednik FBiH preispita i poništi svoju odluku o prihvaćanju Vaše ostavke. Jeste li iznenađeni njegovom tvrdnjom da to neće uraditi?
Za očekivati je da predsjednik Federacije BiH poštuje odluke nadležnih pravnih institucija, u prvom redu Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine. Legitimnost predsjedničke funkcije u velikoj mjeri počiva na poštivanju svih legalnih pravnih akata. Ako bi predsjednik Federacije postao izvor nepravnog ponašanja, ili na bilo koji drugi način vršio opstrukciju legalnih pravnih presuda ili normi, onda bi njegov doprinos rušenju ustavnog poretka Bosne i Hercegovine bio veoma značajan. Želio bih da podsjetim da bi predsjednik Federacije BiH prvenstveno trebao biti predstavnik svih građana, kao i oslonac vladavine prava, a ne stranački funkcioner na radu u državi. Nisam siguran da bi netko tko obavlja tako važnu funkciju želio biti upamćen kao “vojnik partije” koji ne mari za vladavinu prava i odluke Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine. Istodobno, ne razumijem kakav bi interes imao HSP kao matična stranka predsjednika Federacije, da bude upamćen po takvim postupcima njenog važnog državnog reprezenta, kao i po neprincipijelnoj koaliciji sa SDA. Vladavina prava podrazumijeva i prihvaćanje odluka koje nam ponekad i nisu po volji, jer se samo na taj način može jačati ustavni poredak i pravni sustav države. U protivnom, radi se o zagovaranju koncepta partijske države s kojim starije generacije imaju veoma negativna iskustva. To se nekada zvalo voluntarizam (iznad zakona i normi). Želio bih vjerovati da će predsjednik Federacije BiH izabrati pravi put, a ako to izbjegne, vjerujem da će Ustavni sud Federacije svojom presudom označiti kraj takve eventualne opstrukcije. S moje strane, ja sam se u ovom slučaju ponašao maksimalno korektno, poštujući pravni sustav Bosne i Hercegovine i tražeći uporište za svoje postupanje u afirmaciji vladavine prava, uz izbjegavanje naglašene politizacije i teških riječi. Također sam ostao uzdržan tijekom veoma nekorektne političke kampanje vođene protiv mene. I sada smatram da su pojedini nekorektni postupci i izjave više govorili o njihovim nositeljima, nego o meni.

 

Rasplet krize vlasti u Federaciji BiH umnogome ovisi o statusu dosadašnjeg zamjenika premijera i ministra prostornog uređenja Desnice Radivojevića. Njegov povratak u Vladu, a o čemu će zadnju riječ dati Ustavni sud FBiH, značajno bi olakšao rad izvršne vlasti u ovom entitetu. O svemu ovome Radivojević govori u intervjuu za Večernji list.

Jeste li uputili žalbu Ustavnom sudu FBiH i što ona sadržava?

Da, 17. listopada sam uputio Ustavnom sudu FBiH zahtjev za rješavanje spora između predsjednika Federacije BiH i mene u funkciji zamjenika premijera federalnog ministra prostornog uređenja. U zahtjevu je navedeno da je tijekom rasprave održane dana 29. kolovoza na Ustavnom suda Federacije BiH jasno ukazano, a potom i kvalificirano u presudi broj U-20/12, od 4. listopada, da ostavka nije bila rezultat moje volje, niti je podnesena kao osobni čin. U presudi se također navodi da ova “ostavka’’ ne može proizvoditi pravni učinak u tijelima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine. Iznio sam i niz detalja koji rasvjetljavaju ukupnu situaciju povodom ove isfabricirane “ostavke”, a koje je već notirao Ustavni sud Federacije Bosne i Hercegovine u prethodnom postupku. Navedene su i druge povrede prava, što sve zajedno, prema mojoj procjeni, odluku predsjednika Federacije čini pravno ništavnom. S obzirom da je predsjednik Federacije propustio iskoristiti ostavljenu mogućnost da preispita odluku, predložio sam Ustavnom sudu Federacije BiH da to učini i na temelju svoje presude U-20/12, i formalno stavi izvan snage odluku predsjednika Federacije o mom razrješenju.

Postoje mišljenja da bi se na odgovor Ustavnog suda moglo čekati i nekoliko mjeseci. Kakva su Vaša očekivanja u tom pogledu?

Ustavni sud Federacije BiH je institucija koja ima svoju dinamiku rada i na nju se ne može utjecati. U svakom slučaju, prethodna presuda je bacila jasno svjetlo na ilegalni pokušaj mog smjenjivanja, tako da očekujem da će u sljedećem razdoblju ona pored već jasno izraženog konceptualnog stava, biti i faktički potvrđena u praksi. Jer, ako je “ostavka” okvalificirana da ne može proizvoditi pravni učinak, onda je samim tim odluka predsjednika Federacije BiH o mom razrješenju ništavna, odnosno nevažeća, i stvari se vraćaju u prethodno stanje prije odluke.

Druga opcija je da predsjednik FBiH preispita i poništi svoju odluku o prihvaćanju Vaše ostavke. Jeste li iznenađeni njegovom tvrdnjom da to neće uraditi?

Za očekivati je da predsjednik Federacije BiH poštuje odluke nadležnih pravnih institucija, u prvom redu Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine. Legitimnost predsjedničke funkcije u velikoj mjeri počiva na poštivanju svih legalnih pravnih akata. Ako bi predsjednik Federacije postao izvor nepravnog ponašanja, ili na bilo koji drugi način vršio opstrukciju legalnih pravnih presuda ili normi, onda bi njegov doprinos rušenju ustavnog poretka Bosne i Hercegovine bio veoma značajan. Želio bih da podsjetim da bi predsjednik Federacije BiH prvenstveno trebao biti predstavnik svih građana, kao i oslonac vladavine prava, a ne stranački funkcioner na radu u državi. Nisam siguran da bi netko tko obavlja tako važnu funkciju želio biti upamćen kao “vojnik partije” koji ne mari za vladavinu prava i odluke Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine. Istodobno, ne razumijem kakav bi interes imao HSP kao matična stranka predsjednika Federacije, da bude upamćen po takvim postupcima njenog važnog državnog reprezenta, kao i po neprincipijelnoj koaliciji sa SDA. Vladavina prava podrazumijeva i prihvaćanje odluka koje nam ponekad i nisu po volji, jer se samo na taj način može jačati ustavni poredak i pravni sustav države. U protivnom, radi se o zagovaranju koncepta partijske države s kojim starije generacije imaju veoma negativna iskustva. To se nekada zvalo voluntarizam (iznad zakona i normi). Želio bih vjerovati da će predsjednik Federacije BiH izabrati pravi put, a ako to izbjegne, vjerujem da će Ustavni sud Federacije svojom presudom označiti kraj takve eventualne opstrukcije. S moje strane, ja sam se u ovom slučaju ponašao maksimalno korektno, poštujući pravni sustav Bosne i Hercegovine i tražeći uporište za svoje postupanje u afirmaciji vladavine prava, uz izbjegavanje naglašene politizacije i teških riječi. Također sam ostao uzdržan tijekom veoma nekorektne političke kampanje vođene protiv mene. I sada smatram da su pojedini nekorektni postupci i izjave više govorili o njihovim nositeljima, nego o meni....

OSTATAK RAZGOVORA S RADIVOJEVIĆEM PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU VEČERNJEG LISTA

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?