Dodatna sredstva

Gradnju koridora Vc financirat će građani plaćajući skuplje gorivo

Koridor
05.02.2013.
u 10:16

Više trošarine na gorivo značile bi i povećanje cijena goriva u Bosni i Hercegovini

Na području BiH do kraja 2014. godine trebalo bi biti izgrađeno ukupno 102 kilometra autoceste. Kada će biti završen cestovni koridor koji treba povezati Budimpeštu i Ploče, a kroz BiH prolazi u ukupnoj dužini od 330 kilometara, od čega je 285 kilometara kroz teritorij Federacije BiH, ovisit će isključivo o sposobnosti vlasti da osiguraju potrebna sredstva.

Novi izvori sredstava

- Za završetak cijelog projekta potrebno je osigurati iznos od tri milijarde eura i o tome će ovisiti koliko će radovi trajati. Dionica autoceste kroz FBiH najranije bi mogla biti završena 2020. godine - kazao je direktor JP Autoceste Federacije BiH Ensad Karić.

Po svemu sudeći, za nove investicije u izgradnju autoceste na koridoru Vc, osim kreditnih sredstava, bit će potrebna novčana podrška iz proračuna Federacije BiH ili povećanje trošarina na gorivo - kako je najavio direktor JP Autoceste FBiH. Ako dođe do povećanja trošarina, to će značiti i povećanje cijena goriva. U 2012. godini Autoceste FBiH su po osnovi trošarina prikupile oko 60 milijuna KM, od ukupnih 80 milijuna KM prihoda. Od cestarina u BiH koje se naplaćuju iz trošarina na prodane naftne prerađevine, prema podacima UNO-a BiH, tijekom 2012. godine prikupljeno je 262 milijuna KM, od čega 157 milijuna KM ide na naknadu za ceste, a 105 milijuna KM se odnosi na izgradnju autocesta. U protekloj godini je investirano oko 300 milijuna KM u izgradnju autoceste kroz FBiH, a ukupna vrijednost do sada potpisanih ugovora iznosi oko 835 milijuna maraka.

Cijena ovisi o terenu

Prosječna planirana cijena kilometra autoceste koja prolazi kroz BiH iznosi oko 10 milijuna eura, s tim da je u ravničarskim dijelovima kroz središnji dio zemlje te kroz Posavinu izgradnja stoji oko sedam, a na planinskom području između Sarajeva i Mostara čak 20 milijuna eura po kilometru. Autoceste FBiH zaključile su ugovore o izvedbi radova na dionicama koridora koji bi do kraja 2014. trebao u cijelosti povezati Zenicu i Tarčin, dvadeset kilometara južno od Sarajeva prema Mostaru. Kako je objasnio Karić, predstoji i dovršetak gradnje desetak kilometara dionice autoceste te graničnog prijelaza Bijača na jugu, koji je za BiH iznimno značajan jer će biti jedan od dva preko kojega će se nakon ulaska Hrvatske u EU moći izvoziti roba biljnog i životinjskog podrijetla.

- Uopće nije upitno hoće li to biti gotovo do 1. srpnja - ustvrdio je Karić. Najavio je i kako bi u ovoj godini trebala početi gradnja dionice od desetak kilometara autoceste kroz Posavinu od Odžaka do Svilaja, gdje također treba biti novi granični prijelaz prema Hrvatskoj.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?