PRITISCI

Deset dana prije dospijeća rate banke počinju zvati klijente

'za poslovni..15.10.04. banka...ilustracije snimio:davor visnjic'
Davor Višnjić/Pixsell
09.02.2013.
u 11:08

Banke pokušavaju doznati kada klijenti planiraju platiti ratu kredita

Nekolicina čitatelja posljednjih se dana obratila redakciji Večernjeg lista te nas upozorila na novu praksu pojedinih banaka u Bosni i Hercegovini. Prema njihovim svjedočenjima, banke su počele zvati dužnike i prije nego rate dospiju na naplatu te ih upozoravaju na obveze i pokušavaju doznati kada će rata biti plaćena.

Svjedočenja

- Sve redovito izmirujem i opet me zovu te podsjećaju kako će mi rata doći na naplatu. Zovu u večernjim satima, blagdanima, bez ikakvog povoda. Pod stresom sam i razmišljam o pokretanju pravnih akcija zbog ovog maltretiranja - govori nam jedna čitateljica koja se obratila našoj redakciji. Drugi naš sugovornik ističe kao je već ranije pokrenuo pravne korake protiv banaka, kako su njegovi zahtjevi uvaženi, ali kako su se banke nakon nekoliko mjeseci počele ponašati kao ranije.

Zaštita ombudsmana

- Obratio sam se Ombudsmanu za zaštitu potrošača koji je banci uputio prigovor zbog ovakvog ponašanja. Maltretiranje je nakratko prestalo, ali za nekoliko mjeseci se stara praksa nastavila. Sada se raspitujem o drugim pravnim koracima kako bih spriječio nasilje koje se provodi i koje trpim - govori drugi naš čitatelj. U kontaktu s osobama koje rade u službama za naplatu kredita rečeno nam je kako oni samo rade svoj posao, te kako provode odluke svojih nadređenih. Na pitanje do koliko sati uvečer zovu klijente, rečeno nam je kako je njihovo radno vrijeme do 21 sat. - Radimo u dvije smjene i popis ljudi koje moramo upozoriti na kreditne obveze je svakim danom sve veći - rekli su nam naši sugovornici iz banaka. Dodali su da se često nađu u nezavidnim situacijama, kako dobivaju prijetnje od građana, ali kako je sve to dio njihovog posla. Zanimljivo je kako nitko od naših sugovornika nije želio otkriti svoj identitet zbog straha od još većih pritisaka od banaka. Jedan sugovornik je pozvao sve one koji imaju sličnih problema da se obrate Ombudsmanu za zaštitu potrošača, te da čak podnose sudske tužbe protiv onih koji ih bez razloga uznemiravaju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?