Izvješće Ombudsmana FBiH

Korisnici kredita žale se zbog kamata, a jamci na propuste u radu službenika banaka

18.10.2016.
u 09:00

U prvoj polovini ove godine Samostalni odjel ombudsmana FBiH zaprimio je 185 prigovora, zahtjeva i obavijesti korisnika kredita i jamaca u odnosu na nastale sporne odnose u vezi s postupanjem i radom financijskih institucija.

Najviše pritužbi na banke

Od 185 prigovora, 167 je okončano, uključujući i 14 postupaka iz 2015. U tijeku je rad po 18 predmeta koji su u različitim fazama postupka, dvadeset i tri osnovanih prigovora pozitivno riješenih u korist podnositelja prigovora, 18 pozitivno riješenih u internom postupku s financijskom institucijom, 54 neosnovanih prigovora korisnika, 17 prigovora po kojima su dani obrazloženi odgovori s uputama korisnicima u vezi s primjenom važeće zakonske regulative u ostvarivanju njihovih prava, 9 prigovora odustanaka podnositelja od prigovora, 11 prigovora koji su proslijeđeni drugoj nadležnoj instituciji, 11 preporuka po zahtjevu za oslobađanje od obveze jamstva (5 neosnovanih i 3 osnovane, 3 u tijeku). Najviše prigovora odnosilo se na banke - 117, potom mikrokreditne organizacije - 19, a najviše su ih podnosili korisnici kredita, njih 82, 17 jamaca, 2 sudužnika te 66 ostalih.

Prigovori jamaca

Prigovori korisnika prvenstveno su se odnosili na sporna pitanja valjanosti ugovaranja klauzula o promjenljivosti kamatne stope na kredite, izvršenih promjena kamatne stope tijekom trajanja ugovornog odnosa banaka. Potom na neinformiranost o promjeni, visok iznos obračunatih kamata, kao i nerazumijevanje banaka pogoršanog ekonomskog i financijskog stanja korisnika u odnosu na vrijeme kada su uzeli kredit. Veliki broj prigovora odnosio se na neprihvaćanje reprogramiranja i restrukturiranja postojećih kredita. Tu je i nerazumijevanje institucija, ekonomskog i financijskog statusa klijenta, u odnosu na vrijeme kada su uzeli kredit, u smislu prezaduženosti i smanjenih novčanih primanja. Prigovori jamaca u najvećem broju odnose na zahtjeve za oslobađanje od obveze jamstva zbog nepravilnosti postupka prilikom odobravanja kredita.

Traži se utvrđivanje odgovornosti službenika za propuste i nesavjesno postupanje prilikom procjene kreditne sposobnosti dužnika, neinformiranost osoba koje osiguravaju obvezu o eventualnim kašnjenjima u plaćanju obveza, kao i poduzimanje mjera naplate i redoslijedu u naplati prema žirantima.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije