Odobrena sredstva

Otkrivamo: Završava se rekonstrukcija ceste Posušje - Jablanica

17.10.2008.,Autocesta A1 Dalmatina,radovi na dionici Zagvozd-Ravca.Autocesta A1, koja ce kada bude gotova spajati sjever i krajnji jug Hrvatske, od Zagreba preko Splita do Dubrovnika. Photo: Zoran Grizelj/Vecernji list
06.01.2016.
u 07:00

Najkraća cestovna veza između Sarajeva i Dalmacije Federalno ministarstvo prometa i veza osiguralo je dodatnih 1,450.000 KM za završetak nekadašnje ceste spasa

Zahvaljujući Federalnom ministarstvu prometa i veza, prometnica koja povezuje Posušje s Jablanicom, koja je u prošlom ratu spasila tisuće života i dobila naziv "put spasa", uskoro bi trebala biti završena. Resorno federalno ministarstvo je krajem prošle godine uputilo Vladi FBiH odluku o izmjeni ranije odluke kojom je za rekonstrukciju ove ceste bilo osigurano svega 400.000 KM kako bi se osiguralo dodatnih 1,450.000 KM u ove svrhe. Tako sada ukupno izdvojena sredstva, s razine FBiH, za rekonstrukciju ceste Posušje - Jablanica iznose 1,850.000 KM. Ovoj odluci Federalnog ministarstva prometa i veza prethodili su zahtjevi Javne ustanove za ceste ZHŽ-a i Uprave za ceste HBŽ-a kojima su tražili pomoć u realizaciji projekta rekonstrukcije ceste Jablanica - Posušje. U zahtjevima se ističe kako ovaj cestovni pravac spaja južni dio BiH koji graniči s Republikom Hrvatskom (općina Posušje) prema Jablanici, koji predstavlja najkraću cestovnu vezu Sarajeva i središnje Bosne s Dalmacijom, prenosi Večernji list BiH.

Modernizacija cesta

"Dakle, modernizacijom ceste Jablanica - Posušje značajno bi se vremenski skratilo putovanje iz Sarajeva prema jugu zemlje i središnjem dijelu Jadrana (i obratno), a istovremeno bi se sigurnost prometa podigla na značajno višu razinu. Takoder, projekt izgradnje ove cestovne veze predstavlja prioritet razvoja cestovne infrastrukture na području općina Jablanica i Posušje. Realizacijom navedenog projekta bi se stvorili preduvjeti za značajan razvoj turizma s obzirom na to da općine Jablanica i Posušje predstavljaju područja netaknutih prirodnih ljepota (Park prirode Blidinje), a samim time bi se omogućio održivi razvoj i otvaranje novih radnih mjesta", stoji u zahtjevima Javne ustanove za ceste ZHŽ-a i Uprave za ceste HBŽ-a . Važno je naglasiti i kako ovaj cestovni pravac, koji je novom prekategorizacijom cesta također postao magistralni, predstavlja jedinu alternativu u slučaju obustave prometa na magistralnoj cesti M17 na dionici Jablanica - Mostar. U prošlosti su se događali slučajevi kada je, zbog odrona i prometnih nesreća, promet na magistralnoj cesti M17 bio obustavijen, a ova prometnica je jedina alternativa. Navedene dvije županije su već angažirale izvođače radova.

Što će se i kada raditi?

Inače, Vlada FBiH je iz sredstava GSM licencija i u prethodnom razdoblju izdvajala značajna sredstva da se predmetna dionica dovede na razinu koja bi omogućila što sigurnije odvijanje prometa. "Ovim sredstvima cesta je dovedena u zadovoljavajuće stanje, osim 3 poteza koji su ostali na razini makadama, piše Večernji list BiH. Na preostalom dijelu cesta je od Posušja do Sovićkih vrata izvedena na bitonosivom sloju asfalta. Od Sovićkih vrata do Jablanice asfaltni sloj je u lošijem stanju, iz prijeratnog razdoblja, a elementi ceste su lošiji u odnosu na trasu do Sovićkih vrata", stoji u izvješću koje je izradilo stručno povjerenstvo, a na osnovi kojeg je Vlada FBiH zadužila JP Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo da sukladno procijenjenim troškovima rekonstrukcije ceste Jablanica - Posušje i pratećoj tehničkoj dokumentaciji izvrši realizaciju navedenoga projekta u cijelosti. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije