Naslovnica Vijesti

Vlasti ne razmišljaju o vraćanju na osmogodišnje obrazovanje

Objava 10. svibnja 2016. 0 komentara 150 prikaza
skola

Ministrica obrazovanja i znanosti Federacije BiH Elvira Dilberović kazala je da se u BiH u posljednja dva desetljeća provode korjenite reforme obrazovnog sustava, a među najznačajnijim su uvođenje obveznog predškolskog odgoja i obrazovanja.

Federalna ministrica je u intervju za Faktor govorila o reformi obrazovnog sustava, značaju devetogodišnjeg obrazovanja, neprilagođenosti obrazovanja kadrova s potrebama tržišta rada, te se osvrnula na preopterećenost učenika gradivom.

Govoreći o reformama u obrazovnom sektoru, podsjetila je na uvođenje devetogodišnjeg osnovnog obrazovanja, reformu srednjeg stručnog obrazovanja i obuke i uvođenje modularnih planova i programa, ali i reformu visokog obrazovanja te razvoj strateškog i zakonskog okvira u oblasti obrazovanja odraslih.

- Jedna od reformi koja obuhvaća sve razine obrazovanja jest izrada Kvalifikacijskog okvira u BiH, koja treba doprinijeti jasnijem, transparentnijem i kvalitetnijem obrazovanju i kvalifikacijama koje će biti uporedive s onim u drugim europskim državama - istaknula je Dilberović.

Naglasila je da je Federalno ministarstvo obrazovanja i znanosti upoznato s kritičkim opservacijama vezanima za devetogodišnje osnovno obrazovanje, ali je podvukla da relevantne obrazovne vlasti ozbiljno ne razmišljaju o vraćanju na osmogodišnje obrazovanje.

- Ne samo što je to praksa u zemljama Europske unije, nego je i stav same pedagoške struke da djeca u ranoj dobi imaju najveći potencijal za učenje, kao i da imaju višestruke koristi od rane socijalizacije u grupi vršnjaka - pojasnila je.

Istaknula je da Federalno ministarstvo obrazovanja i znanosti posljednjih godina radi na koncipiranju dokumenata koji bi pomogli razvoju djelatnosti karijerne orijentacije jer bi afirmiranje suvremenog pristupa razvoju karijerne orijentacije doprinijelo odgovornijim i kvalitetnijim odlukama mladih u vezi s izborom srednje škole te fakulteta, odnosno buduće profesije.

- Kroz karijernu orijentaciju ojačale bi se njihove kompetencije za donošenje informiranih, osviještenih i na činjenicama zasnovanih odluka o izboru budućeg zanimanja, te upravljanje procesom obrazovanja i razvoja karijere u kasnijem stadiju - zaključila je ministrica Dilberović. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Message