Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Umorni ste, vrti vam se, kratak vam je dah? Ovo su simptomi deficita željeza

01. rujna 2019. u 18:01 0 komentara 279 prikaza
Foto: Shutterstock

Poznata nutricionistica Alma Bunić u svojoj novoj knjizi Prehranom i vježbanjem do zdravlja donosi sjajnu kombinaciju programa zdrave prehrane i vježbanja. U stvaranju  vodiča za zdrav život, kojemu neće odoljeti početnici ali ni profesionalci, stručne savjete iznosi u suradnji s fitness trenerom Davidom Kučekom, piše Ordinacija.hr. 

Bunić i Kuček osmislili su izbalansiran režim koji obuhvaća sve aspekte zdravog načina života, a mi smo iz knjige izdvojili nekoliko činjenica koje morate znati o željezu.

- Izvori željeza u hrani su konjetina, ždrebetina, crveno meso, suhe marelice, grožđice, aronija, jetrica, tuna, kvasac, zeleno povrće, sirovi kako, cikla.
- Apsorpcija željeza ovisi o obliku iz kojeg dolazi, o zdravlju crijeva, o hrani koju uzimamo uz željezo, itd.
- Apsorpciju željeza smanjuju fitati, kofein, čaj, mlijeko, soja, vlakna, a pojačavaju je C vitamin, limunska kiselina, proteini.
- Osjećate se umorno, vrti vam se u glavi, kratak vam je dah, blijedi ste? Sve su to mogući simptomi deficita željeza. 
- Preporučena količina željeza za žene je 15 mg, što je više od one za muškarce, koja iznosi 10 mg na dan.
- Željezo je potrebno uzimati na prazan želudac, u kombinaciji s C vitaminom, no osobe s gastritisom bi trebale biti oprezne jer željezo s C vitaminom na tašte može izazvati bolove.
- Kod pojačane fizičke aktivnosti potrebe za mikronutrijentima su veće. Najčešće dolazi do deficita željeza, magnezija, kalcija, joda te vitamina B (B6), C i D.

Što će se dogoditi ako vašem organizmu nedostaje željeza?

Ispravna prehrana i rekreacija sjajan su put prema boljem osjećaju, većoj životnoj energiji i, na kraju, zdravlju. Ova knjiga omogućuje svim čitateljima razumijevanje treninga i uravnotežene prehrane te preporučuje kvalitetne i jednostavne vježbe. Bavite li se sportom ili rekreacijom, a ne promijenite prehranu, rezultati će biti sporiji ili neće zadovoljavati. Ako, pak, promijenite prehrambene navike, možda će biti rezultata, ali bez treninga neće biti dugotrajni i dovoljno kvalitetni. Postavite temelje zdravog življenja uz savjete vrhunskih stručnjaka.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.