Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Ujutro ste i dalje pospani? Ovo su odlični trikovi za razbuđivanje

22. listopada 2020. u 07:39 0 komentara 172 prikaza
budjenje
Foto: Thinkstock

Velika većina nas, ujutro ustane još uvijek pospana i umorna.

S obzirom da se mnogi bore s istim problemom, pročitajte nekoliko različitih, znanstveno podržanih tehnika koje će vas svakako, htjeli, ne htjeli, izvući iz kreveta, piše Radiosarajevo.ba. 

1. Voda. Znanost tvrdi da nas voda drži budnima - stoga, držite pored kreveta dvije čaše vode - jednu ćete možda popiti tijekom noći, a drugu popijte odmah ujutro, čim oči otvorite.

2. Pošaljite mobitel na spavanje ranije. Učestalo korištenje mobitela povezano je s hormonom stresa, koji 'raste', pogotovo pred spavanje - stoga, ugasite svoje aparate barem sat prije spavanja... pomoći će vam da ustanete odmorniji ranije.

3. Koristite "simulator zore" (dawn simulator, eng). Znanost tvrdi kako se oni koji koriste ovu tehnologiju (aparat ili aplikacija na mobitelu simulira zoru, svjetlo se pali i lagano pojačava u razdoblju od pola sata prije buđenja, op.pr.), lakše razbuđuju od onih koji se bude u potpunom mraku. 

4. Pojedite jabuku. Zdrava je i odlična alternativa kavi. Stavite jednu odmah do uzglavlja i pokušajte prvo što ćete ujutro napraviti - zagristi slasnu jabuku.

5. Skinite aplikacije koje prate kvalitetu vašeg sna. Ima ih pregršt. Mogu izračunati kada ćete zaspati, ako se želite probuditi u određeno vrijeme, a da budete naspavani...a sve na osnovu REM kruga - pet faza koje se javljaju za vrijeme spavanja.

6. Vježbajte ili prošetajte prije doručka. O ovome ne treba suvišno dodatno govoriti.

7. Pomjerajte vrijeme buđenja svake sedmice pet minuta ranije. Rezultati će vas iznenaditi, već za nekoliko sedmica.

8. Promijenite sijalice u kući. Neke sijalice utječu na razinu melatonina, stoga, izbacite halogenke te 'ubacite' obične žarulje, sa, npr, crvenom kupolicom oko istih.

9. Alarm, odnosno sat ili mobitel postavite suprotno od kreveta. Na taj način morat ćete ustati i ugasiti alarm. Svi mi najčešće alarm, koji se nalazi na noćnom ormariću, pored kreveta, po nekoliko puta "snoozeamo" što nije najbolje za naše zdravlje.

10. I za kraj - što više kampirajte. Znanost tvrdi da je prirodna svjetlost idealna za rano prirodno buđenje - stoga kad god vam se ukaže prilika, kampirajte. Vidjet ćete kako će vaš organizam 'procvjetati'.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.